Prebus80 Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Hei. Har laget en if else setning som ser slik ut: ---------------------------------------------- <?php if ($_GET['linde_kjort'] == 'on') } else { print "ikkje oppkjørt"; } ?> -------------------------------------------- Skal brukes til løypeoppdatering, men problemet mitt er at jeg så gjærne ville beholde "ikkje oppkjørt" som else, men ville helst hatt en dropdown meny til å bestemme kvaliteten på løypa i stede for "oppkjørt" Dårlig forklart men, hvordan kan jeg på dette til? Endret 23. oktober 2006 av Prebus80 Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Hei. Har laget en if else setning som ser slik ut: ---------------------------------------------- <?php if ($_GET['linde_kjort'] == 'on') } else { print "ikkje oppkjørt"; } ?> -------------------------------------------- Skal brukes til løypeoppdatering, men problemet mitt er at jeg så gjærne ville beholde "ikkje oppkjørt" som else, men ville helst hatt en dropdown meny til å bestemme kvaliteten på løypa i stede for "oppkjørt" Dårlig forklart men, hvordan kan jeg på dette til? 7125830[/snapback] Hva med: <?php if ($_GET['linde_kjort'] == 'on') { //Kode som lager dropdown-meny for løypekvalitet } else { print "ikkje oppkjørt"; } ?> Endret 22. oktober 2006 av Xqtor Lenke til kommentar
Prebus80 Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Hva med: <?php if ($_GET['linde_kjort'] == 'on') { //Kode som lager dropdown-meny for løypekvalitet } else { print "ikkje oppkjørt"; } ?> 7126190[/snapback] Takk xqtor. Bli litt dumt dette men hvordan kan en slik kode se ut? Lurte på å importere en jeg har laget i html, men fant denne http://www.php.net/manual/sv/language.variables.external.php oppskrifta og den fikk jeg ikke til. Finnes det php kode som lager dropdown? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 nei. Men det finnes html <select name="dropdown"> <option value="valg 1">Valg 1</option> <option value="valg 2">Valg 2</option> <option value="valg 3">Valg 3</option> </select> Lenke til kommentar
Prebus80 Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) nei.Men det finnes html <select name="dropdown"> <option value="valg 1">Valg 1</option> <option value="valg 2">Valg 2</option> <option value="valg 3">Valg 3</option> </select> 7126594[/snapback] Hvordan integrere dette i nevnt funksjon? Dette funker ikkje: ------------------------------------------------- ?php if ($_GET['linde_kjort'] == 'on') {<select name="dropdown"> <option value="valg 1">Valg 1</option> <option value="valg 2">Valg 2</option> <option value="valg 3">Valg 3</option> </select>; } else { print "ikkje oppkjørt"; } ?> -------------------------------------------------- Men kan noen gi en idiot en pekepin på hva som bør gjøres Endret 22. oktober 2006 av Prebus80 Lenke til kommentar
Peter Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) http://no2.php.net/echo evt. http://no2.php.net/print Endret 22. oktober 2006 av Nazgul Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 <?php if ($_GET['linde_kjort'] == 'on') { ?> <select name="dropdown"> <option value="valg 1">Valg 1</option> <option value="valg 2">Valg 2</option> <option value="valg 3">Valg 3</option> </select>; <?php } else { echo "ikkje oppkjørt"; } ?> Lenke til kommentar
Prebus80 Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 <?php if ($_GET['linde_kjort'] == 'on') { ?> <select name="dropdown"> <option value="valg 1">Valg 1</option> <option value="valg 2">Valg 2</option> <option value="valg 3">Valg 3</option> </select>; <?php } else { echo "ikkje oppkjørt"; } ?> Seff. måtte eg avslutte php først.. Tusen takk blacktower.. Du æ ein fredens mann.. 7130301[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå