Gå til innhold

Mobil: Latterlig perfeksjonist, er det bare jeg?

Anbefalte innlegg

Jeg er, etter eget utsagt - latterlig perfeksjonsorientert når det gjelder mobiler. Jeg godtar aldri støv. Et lite støvkorn på innsiden av skjermen; Og jeg leverer den tilbake. For det kan jo komme mer. Er det en tast som ikke responderer likt som alle de andre - sporenstreks tilbake. Osv.. Jeg er utrolig nøye på det..

Er det bare jeg som er sånn?

Andre ting, gir jeg ofte en liten faen i. Støv eller riper på en lommekalkulator? Driter jeg i. Men er det en mobil til flere tusen kroner, så blir jeg helt over styr.

Videre hater jeg riper. Behandler mobilen som om den skulle vært laget av gele. Livredd for å miste den.

Er det en billigmobil, såja, da er det ikke så farlig..

Men var den dyr? Og liker jeg den? På silkeputa med den..

Er det bare jeg som er slik? Det er jo litt latterlig på en måte. Dog, på en annen måte viser jeg jo bare at jeg vil ta vare på ting som kostet meg mye..

Hva mener dere andre? Er vi flere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja.. Med en gang jeg får en ny mobil, så er jeg alltid forsiktig med den. Men etter som de første ukene går så blir det mindre og mindre av det, og når den første ripen kommer så bryr jeg meg ikke så veldig om det kommer flere. :p

Jeg prøver dog ikke og utsette den ekstra for "slitasje" men jeg mener en mobil må tåle vanlig bruk, noe som også tilsier litt støv og riper.

Men, jeg husker min aller første mobil. 6. klasse.. Den var hellig ganske lenge. :p;)

Lenke til kommentar

Ja, er rimelig forsiktig med mine telefoner..

Passer på å ikke ha den i samme lomme som småmynter eller nøkler. Derfor ser mine telefoner helt ny ut til sammenligning med mine venners som er samme modeller/kjøpt på samme tid.

Pluss at jeg personlig liker å ha ting som ser fine ut, og ikke nedslitte..

Har og sin positive side at jeg kan selge de etter en stund og, uten at de ser helt herja ut.

Lenke til kommentar

Hehe.. jeg er nok som deg Patience:P Et lite støvkorn inni skjermen er nok for at blodtrykket stiger betraktelig..:p småriper på skjermen er ikke så alt for farlig, men det spørs først og fremst hvor lenge jeg har hatt mobilen. Etter en stund når jeg er lei den, så er det ikke så farlig. Knirking og knaking er også et irritasjonsmoment.. Så jeg kan trygt si du ikke er den eneste på denne jord som er slik du er..:)

Lenke til kommentar

Rper i skjermen og støv under skjermen er mine mareritt, heldigvis holder N73 mål på begge områder etter at jeg har hatt den i over 2 måneder :) Håper det varer. Ting jeg ser etter når jeg kjøper mobil: god byggekvalitet\ikke knirking\gir etter for trykk og så lang vei som mulig mellom skjerm og taster\høyttaler så støvet har lang vei å åg og dermed trolig aldri kommer dit ;)

Lenke til kommentar

Mobilen er en ren forbruksvare for meg. Sålenge alle funksjoner funker slik de er tilltenkt orker jeg ikke tenke på riper og støv, det kommer uansett. Vanligvis skifter jeg ut til ny telefonmodell før det er for ille. Jeg har feks ingen taske for mobilen og legger den ofte i lomme med andre ting som nøkler og kortholder.

Lenke til kommentar

delavar, hvorfor vil du ha så lang vei som mulig mellom skjerm og taster?? er det for ikke å fette til skjermen/ se hva som er under tommelen hvis man bruker hele fingeren til å trykke?

hvis man har en mobil som er så avansert og har så små taster at man kommer nær og fetter til skjermen, så bruker man jo tid til å gjøre vanskelige ting, og er man jo mer nøye?

og hvis man skal gjøre noe enkelt veldig fort og klæsjer hele tommelen på softknappene på en smarttelefon, så kan man bare bruke en enkel telefon man har.

jeg kan ikke se for meg at det er vanlig man har ufattelig dårlig tid en gang man gjør noe bare en smarttelefon kan.

jeg synes det er bortkastet med masse plass mellom skjerm og taster på en smarttelefon, da kan de jo mye heller gjøre knappene større hvis plass er problemet.

Lenke til kommentar
delavar, hvorfor vil du ha så lang vei som mulig mellom skjerm og taster??  er det for ikke å fette til skjermen/ se hva som er under tommelen hvis man bruker hele fingeren til å trykke? 

7127674[/snapback]

Som jeg sa isted, støvet\skitten har mye lengre vei å vandre, eks N73 er et godt eksempel på det, mye plass mellom skjerm og taster. Det meste av støvet kommer innunder skjermen via tastaturet og om du har mye som blokkerer mellom så kommer mindre inn under skjermen :)

Lenke til kommentar

litt sen med denne. men hvis man skulle ønske noe så kunne man heller ønske at nokia tettet tastene som SE har gjort på joysticken til k800i med gummi?

hvis man har en avansert tlf så savner man (vanligvis) ikke å kunne bytte deksel, så det er jo ikke noe hinder for å tette helt..

Endret av megaloman
Lenke til kommentar

Veldig lik trådstarter tydeligvis.

Trodde det bare var meg som var splitter pine gal og burde vært innlagt, men heldigvis ikke.

Så da er jeg kanske litt mindre unormal likevel. :)

Uansett, godt å høre!

Hater riper, hater støv. hater knirking, hater andre typer skader på telefonen og hater sw-feil på telefonen.

Lenke til kommentar

føler det er litt mindre krav for normalhet i denne posten, ja :!:

jeg har ofte skrivefeil pga. at jeg bruker nesen til å skrive med, siden DE har satt på meg trøye med armene sydd fast på ryggen. :p

Endret av megaloman
Lenke til kommentar
Mobilen er en ren forbruksvare for meg. Sålenge alle funksjoner funker slik de er tilltenkt orker jeg ikke tenke på riper og støv, det kommer uansett.

7126498[/snapback]

Jepp, jeg heller også i denne retningen. Mobiler er forbruksvare som er ment å skulle brukes og blir dermed slitt.

Men jeg innrømmer at den første skikkelige ripen eller støvkornene i displayet er noe som irriterer med en gang, men når det først kommer et par til så er det ikke noe man lenger tenker på :)

Lenke til kommentar

unnskyld, mente egentlig smarttelefoner.. glemte å skrive det.. og jeg på en måte synes ikke 5500 er en smarttelefon

aller helst alle telefoner kunne ha gummi mellom tastene uten å være en overdevet sportstelefon istedet for noe jeg mener er en dårlig løsning, å ha et 3 cm mellomrom mellom skjerm og taster.

hva er galt med å gi f.eks. n95 gummi mellom taster og deksel uten at tastene er av gummi eller overdrevet sportfokuserte, store, langsom fysisk respons og overdrevne, sånn at de kunne flytte på tastene på n95 elle gi den et par ekstra.

gjerne en tredje softknapp midt på under skjermen som hadde en annen funksjon enn som å trykke inn og velge som med en joystick, helst et valg til isteden. men det støtter kanskje ikke ikke series 60..

kom på det akkurat nå; jeg er kanskje også perfeksjonist..

Endret av megaloman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...