ventrec Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Jeg har en helt ny pc som jeg tok i bruk på onsdagen. Jeg brukte da driveren som fulgte med på cd-platen til skjermkortet. Men på grunn av diverse problemer med den driveren, blant annet svarte prikker i enkelte spill, så valgte jeg å oppdatere til nyeste driver på nvidia sine sider. Det jeg nå sliter med er at når jeg har spilt en stund i et spill og skal gå ut så fryser skjermbildet. PC-en fungerer fortsatt, jeg får utført ting i windows, men jeg ser jo ikke hva jeg gjør. Jeg klarer å bytte sanger, skru av pc-en og slikt, men jeg har som sagt ikke skjermbildet. Noen som vet hva som kan være problemet her? Lenke til kommentar
ventrec Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Jeg har lastet ned vanlig geforce driver til dette kortet, men jeg lurer på om det muligens er feil driver. På nvidia sine sider så står det Geforce go 7 series driveren er til et slikt kort som jeg har, men når jeg prøver å installere det så får jeg bare opp at driveren ikke finner noen maskinvare som er kompatibel med driveren. Jeg har følgende skjermkort: XFX GeForce 7950GX2 500M 1GB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, Retail http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320409 Ingen som har en hjelpende hånd her? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 "Geforce Go" er for bærbare datamaskiner. Du skal velge "Geforce and TNT2 Series". Lenke til kommentar
ventrec Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Ja jeg fant det jeg også. Men jeg sliter fortsatt med det samme problemet, altså at skjermbildet fryser seg etter at jeg har hatt en lengre spilleøkt. Har prøvd å laste ned driverne på nytt og installere de på nytt, men det funker fortsatt ikke. Kan hende jeg muligens må prøve noen andre drivere? Noen som har forslag til noen andre drivere jeg kan prøve? Evt. url til noen litt eldre (ikke mer enn et par uker) versjon av nvidia drivern? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hvis du bruker den siste versjonen av Nvidia-driverne, er det nok IKKE driverne til skjermkortet som gjør at det henger. Les litt i forumene her om andre som har problemer med heng i spill (det er hundrevis), så får du nok noen tips om hva du bør feilsøke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå