lazt Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hei ! Nå skal jeg snart bygge ny pc Max pris 17.000 med skjerm (19") og tastatur og tenker meg en Lian Li kabinett til max 1500. Derfor trenger jeg litt hjelp til å få best mulig ytelse for disse pengene Noen som kan sette opp et oppsett? Eller hjelpe meg på vei? Takk Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hva har du tenkt til å bruke PC'n til? Lenke til kommentar
lazt Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Hva har du tenkt til å bruke PC'n til? 7125359[/snapback] Gaming Bf 2, 2142 og andre nye spill Endret 22. oktober 2006 av loozet Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Skal se om jeg får satt opp ett system her Har du noen formening om AMD/intel... eller er det best bangforthebuck som gjelder? ^^ Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 skal du ikke ha en større skjerm? mtp oppløsning? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Ta en titt på dette oppsettet Jeg misunner deg for å ha 17k å bruke på PC Mye av det som er på det systemet, er tatt fra anbefalninger på hw.no 16278,- Dette er jo også med mus, musematte, tastatur og skjerm, men uten kabinett. Hvis du vil legge til ett kabinett er det opp til deg. ER jo litt personlig smak på design og sånn tenkte jeg Uansett, så kan det hende at det blir litt for dyrt, med tanke på Lian Li som leverer kvalitet til en litt større penge... Så er det alltids mulighet for å endre litt på det systemet, uten å ta bort for mye ytelse. Du må nesten selv undersøke hvor stor ytelsesforskjellen er, men jeg tror ikke det er så stor forskjell fra E6600-E6400. Og den forskjellen kan evt lett klokkes, du sparer rundt 800 eller noe, på å velge E6400 i forhold til E6600. Lenke til kommentar
lazt Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Tusen takk Skal se nærmere på forslaget ditt nå EDIT: Så jo fint ut det men hvordan er dette oppsettet i forhold? Trenger jeg forresten floppy? Takk Endret 22. oktober 2006 av loozet Lenke til kommentar
acemaster Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Veldi fint oppsett det der MIXY! Men ser ikke grunnen at han skal kjøpe en raptor harddisk! Bruke de pengene på en bedre skjerm i stand! en sånn en 20tommer eller en sånn en 19tommer Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Har lite erfaring med de komponentene du har satt opp der. Noe av det er jo ganske likt som det jeg har satt opp. Trenger du WIFI på hovedkortet? Det minnet du har valgt, har litt høy CAS latency, 5 er ikke helt optimalt. Men da igjen, du får bedre tøyler hvis du skal klokke, ettersom det er PC6400. Skal du derimot ikke klokke, gå for det minnet jeg har satt opp. Om floppy trengs?Strengt tatt nei, jeg har klart meg uten det, de siste 3 åra. Har savnet det en gang, når jeg skulle oppgradere BIOS, men fant en liten workaround, som gjorde at jeg kunne gjøre det med USB stick Du har satt opp ett skjermkort som er dårligere enn det jeg gjorde. Ytelsesforskjellen er nok ganske stor. Jeg valgte ett av de beste skjermkortene (sett bort ifra SLI/CF) som er på markedet idag. På mitt oppsett går det med 2000 kroner til harddisker, ettersom det er en raptor disk. Jeg vet ikke om dette er nødvendig, men jeg er vant med, og liker å ha en mindre disk til operativsystemer, og resten av diskene til annet trash som man laster ned etc. På den måten er det mindre smerte for meg, dersom uhellet er ute, og jeg må formatere. Om man merker noen forskjell fra vanlig sata disk 7200RPM til en raptor på 10 000RPM stiller jeg meg tvilsom til. Ja, forskjellen vil slå ut i en benchmark. Det kan derimot være greit å få med seg 16mb cache på systemdisken din. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Tusen takk Skal se nærmere på forslaget ditt nå EDIT: Så jo fint ut det men hvordan er dette oppsettet i forhold? Trenger jeg forresten floppy? Takk 7125993[/snapback] den der så grei ut ang floppy så er det en smaksak (kann være til nytte i enkelte tilfeller) selv bruker jeg det ikke men har en ekstern i tilffelle rottefelle. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Joda, klart det hadde vært greit med en litt nicere skjerm Jeg bare fulgte intruksene slik de ble gitt jeg ^^ Han ville ha en 19" skjerm. Selv titter jeg litt rundt etter en større skjerm jeg også enter 20"/22"/24"(full HD oppløsning )... Men får se hvor mye lommeboka tåler Lenke til kommentar
lazt Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Ok takk Da kjøper jeg ikke floppy disk. Jeg kan heller bruke floppyen fra den gamle pcen, hvis jeg får behov for det Skal gjøre noen endringer på oppsettet nå Nå har jeg gjort noen endringer, men skulle gjerne hatt den for under 17000,- Tips til endringer? Evetuelt noe å gå ned på så den kommer under 17k ? Siden det ikke er jeg som skal betale pcen så må jeg liksom "holde" meg litt igjen, hvis du skjønner Skjerm: Jeg har allerede 2 store skjermer til tv bruk. Men når jeg gjelder pc budsjettet vil jeg heller ha bedre ytesle enn bedre skjerm Får heller bytte den ut senere hvis det blir "nødvendig" Takker for alle svar Endret 22. oktober 2006 av loozet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå