kyrsjo Skrevet 22. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2006 Har slått kloa i en laptop, prøver å få mplayerplug-in til å spille film fra nrk.no på den, noe som funker flott på den stasjonære maskinen min. Har også testet laptoppen mot filmweb.no, det fungerer helt flott. Googlet og fant denne siden: http://home.att.net/~cherokee67/mediatests.html Viser seg at det er "embedded wmv" den ikke takler - vanlig vmw, embedded quicktime, etc. er ikke noe problem. Så kodekene er i orden... Det som skjer er at den begynner å buffre, så står det bare "connected", litt mer buffering, playing etc. - men den begynner aldri å faktisk spille den... Men dersom jeg høyreklikker og tar "copy url", så er det null problem å kjøre "gmplayer *url*"... Noen som vet hva problemet er? Lenke til kommentar
hulahulag Skrevet 23. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2006 Hvis ikke det er viktig for deg at den er "embedded" i nettleseren, kan du prøve og sette "noembed=1" inn i ~/.mplayer/mplayerplug-in.conf. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2006 Hjalp desverre ikke... Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 23. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2006 Høyrekeklikk på configure og prøv med f. eks: xv som video output. Tror du faktisk må restarte browseren for at det endringene skal tre i kraft. Lenke til kommentar
olear Skrevet 23. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2006 Endringer i mplayerplug-in krever bare refresh av siden. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 14. november 2006 Rapporter Del Skrevet 14. november 2006 Høyrekeklikk på configure og prøv med f. eks: xv som video output. Tror du faktisk må restarte browseren for at det endringene skal tre i kraft. 7136885[/snapback] Eg har same problemet, men det du sa hjalp desverre ikkje for meg =\ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå