Gå til innhold

Logitec z5500 eller stero higfi

Anbefalte innlegg

Hadde 7.1 sett fra creative som gikk i stykker, og fikk alle penga igjen isteden for nytt. Men nå må jeg jo finne noe nytt.

Jeg vurdere Logitec z5500 eller noe mer oredentlige greier i stero. Gidder ikke gå over 7k på prisen av noe nytt. Fikk 3,7k tilbake, så blir jo ikke så mye dyrere da.

Har egentlig veldig lyst på surund siden jeg har prosjektor og skal bruke set hovedsakelig til film, så logitec sette virker fristende der. Skal jeg ha surund av no sikkelig greier så må jeg jo så sylt opp i pris for og få no lignende.

Hva burde jeg gjøre? Logitec sette for og få surund på filmanne eller to mer sikkelige høyttalere med en forsterker?

Om noen føler for og komme med noen andre forslag så skal det brukes til:

Film

Spill

Musikk av de fleste sjangere, men mest metal og rock.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cerwin Vega kan vel diskuteres om de går under "hifi" - mer som "party/PA-utstyr" synes jeg. Spiller høyt og brutalt gjør de, men ikke spesielt rent og pent i mine ører :)

Forøvrig får jo Dynavoice svært mye skryt og god omtale for tiden!

Absolutt verdt å sjekke.

Du kan jo også kjøpe en surround-forsterker nå med kun to høytalere til stereo, så supplementerer du med subwoofer og bakhøytalere etterhvert som du får råd.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Veldig avhengig av kor mykje du er villig til å bruke. For circa 2500,- kroner får du eit komplett surroundanlegg, kanskje det anlegget der du får mest for pengene. Har dette sjølv til heimekino med lerret og ellers til musikk, har ikkje angra eit sekund, fantastisk lyd i forhold til prisen.

Edit: Er snakk om Z-5500.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg lurer på hva slags anlegg du har, Zeph. Fantastisk lyd høres litt vel for fantastisk ut...

TheGnome er enig med GnomiZ ovenfor.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ikke for å skryte, men er faktisk veldig ren lyd i de.

Jeg hadde Z-5500 før, og når jeg fikk CVene mine, ble jeg overraska over forskjellen, hørte ting i filmscener og musikk som jeg aldri hørte med Z-5500, er MYE mer detaljert lyd i VE-8 enn Z-5500 hvertfall. :) Mye strammere og mer kontrollert bass også(avhenger av forsterker også da, selvfølgelig), men suben i Z-5500 går en tanke dypere da, skal innrømmes det :innocent:

Men om de kan kalles Hi-Fi høyttalere er vel et definisjonsspørsmål og en diskusjon jeg ikke vil gå inn på nå.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar
Ikke for å skryte, men er faktisk veldig ren lyd i de.

Jeg hadde Z-5500 før, og når jeg fikk CVene mine, ble jeg overraska over forskjellen, hørte ting i filmscener og musikk som jeg aldri hørte med Z-5500, er MYE mer detaljert lyd i VE-8 enn Z-5500 hvertfall. :) Mye strammere og mer kontrollert bass også(avhenger av forsterker også da, selvfølgelig), men suben i Z-5500 går en tanke dypere da, skal innrømmes det :innocent:

7309758[/snapback]

Tenk hvor mye bedre "ordentlig" hifi høyttalere er da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...