Hellemyr Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 En liten ting jeg lurer på, jeg har planer om å lave med nytt karbinett snart, og det skal være stille. så har jeg 2 thermaltake 120mm vifter på en 240x120 thermaltake radiateor, og de viftene bråker litterganne for mye, så har planer om å bytte de ut med mist vifter, som ikke bråker så mye, men de fltytter heller ikke så mye luft. Vil det da øke temperaturen merkbart, eller i det hele? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Det vil øke temperaturen. Om det er merkbart avhenger av hva du har av hardware som kjøles. Personlig ville jeg byttet radiator. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 En liten ting jeg lurer på, jeg har planer om å lave med nytt karbinett snart, og det skal være stille. så har jeg 2 thermaltake 120mm vifter på en 240x120 thermaltake radiateor, og de viftene bråker litterganne for mye, så har planer om å bytte de ut med mist vifter, som ikke bråker så mye, men de fltytter heller ikke så mye luft.Vil det da øke temperaturen merkbart, eller i det hele? 7221148[/snapback] Vanntemp vil mulignes øke et par grader, men hvis du ikke driver med "hardcore" oc har det ingen ting å si. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Er det noen som har erfaringer med Direct Die Vannblokk Link? Endret 5. november 2006 av Hellemyr Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Skrue har jo den testeren sin. Eller, var det for flow det? 7218419[/snapback] Den er for flow ja. Men Pritorian har visstnok en testbenk for blokker. Det var engang snakk om at jeg skulle "overta" den, men det er visst glemt. -- Ellers har sablabra langt på vei rett i det han sier, mtp variabler. Det er rett og slett for mange av disse til at man kan lage noe sammenlikningsgrunnlag, her i tråden. Men jeg pleier gjerne å foreslå at man oppgir vann- og romtemperatur, sammen med oppnådd CPU-temp. Differansen mellom vann og CPU-temp forteller egentlig ganske mye om blokka. Jo mindre differanse jo bedre, naturligvis. Uheldigvis må et slikt sammenlikningsgrunnlag baseres på flere faktorer: Type CPU må jo være den samme, som CPU-spenning og graden av overklokking. Og bare for å nevne til slutt; den evige diskusjonen om flow. Sistnevnte faktor har jo vist seg å ha ganske liten betydning. De fleste oppsett har som regel en flow som ligger mellom 150 og 300ltr/t. Selv innenfor såpass store variasjoner, er gevinsten i de aller fleste tilfelle marginal. Dermed kan man i de aller fleste tilfelle langt på vei se bort fra denne faktoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå