Gå til innhold

Hvilken cpu blokk foretrekker du?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Poenget er at vannet kommer inn i midten, og spres til begge sider, for så å returnere ut. Fjerner man nippelen i midten, får man ikke samme "turbulens" i og med at vannet bare strømmer over. Fjerner man en av dem på siden, er det vel deler av kjøleribben som ikke blir like bra avkjølt. Danger Den TDX løser derimot dette med bare bruk av 2 nipler. Whitewater ble jo regnet som den beste blokken en gang i tiden, så da kopierte jeg like så gjerne designet derifra. Dessuten syntes jeg at det var litt stilig med 3 nipler ^_^

Lenke til kommentar
Btw, skal stikke ned på senteret her og se om jeg finner noe sandpapir nå, stormen, mcw60en og ramkjølerene begynner å miste den fine finishen, og jeg vil speile meg i den :green: . Skal legge opp bilder av mine 2 favorittblokker hvis jeg finner noe passende

7169184[/snapback]

Det holder med litt vanlig pussemiddel for kobber. Vanlig metallpolish fra Biltema eller autosol gjør susen. Da ødelegger du hleler ikke overflaten ;)

Lenke til kommentar
Btw, skal stikke ned på senteret her og se om jeg finner noe sandpapir nå, stormen, mcw60en og ramkjølerene begynner å miste den fine finishen, og jeg vil speile meg i den :green: . Skal legge opp bilder av mine 2 favorittblokker hvis jeg finner noe passende

7169184[/snapback]

Det holder med litt vanlig pussemiddel for kobber. Vanlig metallpolish fra Biltema eller autosol gjør susen. Da ødelegger du hleler ikke overflaten ;)

7176496[/snapback]

Jeg har allerede slipt med P1200-papir, fant ikke noe finere. Og det virker som om folk misforstår totalt hvorfor man plansliper blokkene... For det første skal den gjøre blokkene plane, flate. Og hvorfor tror mange også at poleringsmiddel er en god løsning?? Mellom cpuen og blokken skal det være KJØLEPASTA, ikke poleringsmiddel/pussemiddel eller hva annet noen kan finne på...

Nå skal ikke jeg flame deg, fordi jeg regner med at du tror jeg snakker om å gjøre toppen av blokkene blankere. Jeg var uklar, tenkte på å planslipe basen ;) . Toppen av blokkene er fortsatt veldig fin :yes:

Lenke til kommentar

Jeg misforsto deg ikke. Men skal du fjerne oksidasjon som kommer, holder det lenge med litt poleringspasta. Det er ikke voks som sitter igjen, men et fint slipemiddel som fjerner overflatedrit. Dette fjernes når du er ferdig og det er fritt frem med AS5. Og å flame meg for å ha rett er bare barnslig :tease: Er faktisk ikke født i går, men heller på søttitallet og har en tanke erfaring på ditt og datt ;)

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar

Herr Brun sier: Storm er markedets udiskutabelt beste cpublokk".

Njaa, kommer vel litt an på hva man legger til grunn?

Med søkke og snøre er den nok kanskje det, når man tenker på den praktiske festeløsningen i kombinasjon med ytelse.

Men ser man utelukkende på ytelse, så finnes det faktisk (minst) like gode blokker, til en mer hyggelig pris. ;-)

@Hellemyr: Faktisk sant, man får ikke nevneverdig dårligere temperaturer, medmindre flow blir ekstremt lav da.

Men det er jo en stund siden jeg fortalte det, for første gang....

sablabra sier: De som kjøler MOSFETs også kan være ganske nyttige, men det kan være veldig skummelt. Jeg har sett blant annet X1900XTX som rett og slett brakk da en skulle skru på en slik heldekkende blokk . Det var veldig liten avstand mellom kanten av kortet til hullet, så den delen brakk... Det gjelder altså å være veldig forsiktig

Helt enig. Man skal trå varsomt når man monterer en slik blokk. Plutselig dukker det opp en variant med en liten modifikasjon, og dermed kan det gå galt. Men å brekke kortet? Da har man jo kanskje vært litt uforsiktig.

Har akkurat testen en heldekkende blokk på et 1900XTX, og den passet i alle fall upåklagelig!

Lenke til kommentar
Har du noen exempler på blokker til en hyggeligere pris Skrue?

500 for en cpu blokk er jo ikke billig da

7177034[/snapback]

Jada, disse for eksempel: http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10510

Har akkurat avsluttet en test av EK-blokka til 349,- med svært godt resultat. (Sammenliknet med Storm-blokka).

Den har også alternative festemuligheter, og er ikke på langt nær så restriktiv som Storm-blokka.

Lenke til kommentar
Skrue: Jeg tenkte ikke på å brekke kortet i to deler. Fant faktisk igjen tråden nå: http://xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=98098

7177002[/snapback]

LOL! Neida, jeg tenkte heller ikke på å brekke kortet i to! :p

Hm, et elendig foto i den tråden! Men det høres jo ikke ut til at var helt rabbagast heller, når han monterte?

Er akkurat ferdig med å teste tilsvarende blokk som han monterte, (men på et 1900XT-kort), men hadde ingen problemer med det.

Lenke til kommentar
Kommer det en ny artikkel om cpu-blokker sier du?

7177310[/snapback]

Vel, ikke om CPU-blokk(er). Men er akkurat ferdig med å teste både CPU-blokk og en heldekkende blokk fra EK, med gode resultater, og det blir det en artikkel av.

Endret av Skrue
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...