Gå til innhold

Hvilken cpu blokk foretrekker du?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mcw60.jpg

Swiftech MCW60

MCW30.gif

MCW30

STORM-PIC.gif

Storm

MCW30 er en standard chipsetblokk. MCW60 er en svært god gpublokk (dog ikke heldekkende), markedets beste ramsinks medfølger

Storm er markedets udiskutabelt beste cpublokk.

top_mount_side.jpg

Laing ddc med Petra sin topp.

Evt. med alphacooltopp:

ddc-plexi_top.jpg

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar
Det var fine bilder, men med vannkjøling på sjerkort, bilr ikke ram brikkene veldig varme hvist man ikke har noen kjøling på de, og man klokker på de?

Har sett sånne mini-kjøle ribber som man setter på, med det er ikke så serlig effektivt ut

7168973[/snapback]

Hvis du putter ramsinks på (de som følger med MCW60 er suverene, i alle fall hvis du bruker noe annet enn den termiske tapen som medfølger) og har så mye som minimalt med luftflow er det null problem.

Lenke til kommentar

Og en "minnebrikke", om jeg kan kalle de det, utvikler max ca. 1,5w hver. Jeg tror mitt skjermkort, 7800gtx 512mb, har noe av de varmeste brikkene, de utvikler 1,6w hver om jeg ikke husker helt feil. De klokker like langt med og uten kjøleribber virker det som, jeg har i hvert fall ikke merket noen forskjell. Jeg bruker de som følger med MCW60, i kobber :)

Lenke til kommentar
humm :hmm: 

Da virker det jo helt meningsløst å kjøpe vannblokkene som dekker brikker+gpu til over 1000kr

7169118[/snapback]

Penisforlenger. Dessuten kjøler mange av disse også spenningsfordelerne (eller noe slikt), og de blir i mange tilfeller _VARME_

7169132[/snapback]

De som kjøler MOSFETs også kan være ganske nyttige, men det kan være veldig skummelt. Jeg har sett blant annet X1900XTX som rett og slett brakk da en skulle skru på en slik heldekkende blokk :cry: . Det var veldig liten avstand mellom kanten av kortet til hullet, så den delen brakk... Det gjelder altså å være veldig forsiktig ;)

Btw, skal stikke ned på senteret her og se om jeg finner noe sandpapir nå, stormen, mcw60en og ramkjølerene begynner å miste den fine finishen, og jeg vil speile meg i den :green: . Skal legge opp bilder av mine 2 favorittblokker hvis jeg finner noe passende

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...