Joachim_F Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Skal du spille Scarface, bør du legge alle skrupler i skapet og låse døren. Det er brutalt, amoralsk og, vel, faktisk ganske morsomt. Les mer Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hadde forventet en slik karakter, og er veldig enig i den. Spillet kan faktisk underholde til tider, men jeg synes i allefall det blir utrolig ensformig til slutt. Etter hvert handler alt bare om å kjøpe dop, selge det, ta over områder og finne kontakter som du skal beskytte (noe som er nesten umulig, siden purken hele tiden kommer). Dessuten er jo grafikken så tragisk at det ikke engang er tilgivelig. GTA3 sin grafikk er jo mye bedre, og det sier jo sitt... Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Håndheveren og snikmorderen er spillbare, og disse har litt andre egenskaper enn Tony selv. 7124766[/snapback] Her tror jeg du har misset noe, Sjåføren til tony er også spillbar. Han gjør ting som å stjele dyre biler, biljakter, tiltrekke seg oppmerksomhet fra politiet osv. Du har ellers ikke nevnt hvor dårlig optimalisert spillet er for pc Lenke til kommentar
nlaBlah Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Sånn apropos optimalisert til PC, er det noen andre som sliter med at musen ikke reagerer som den skal? Har en Razer Copperhead, ny firmware og sånn, men noen ganger vil ikke spillet lystre i det hele tatt, mens andre ganger hakker det veldig. Noen tips? Lenke til kommentar
cbs77 Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Enig i at det er latterlig dårlig laget for PC. Har ikke prøvd konsollversjonen ennå, men PC har rare knapper. Enter for å stå inntil en vegg. Hva slags tastatur har spillprodusenten, når de mener det var en bra løsning. V fro Rage.. Latterlig dårlig lagt opp. Litt moro å dra rundt en stund, men tror ikke det kommer til å vare lenge. Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Her tror jeg du har misset noe, Sjåføren til tony er også spillbar. Han gjør ting som å stjele dyre biler, biljakter, tiltrekke seg oppmerksomhet fra politiet osv. Takk for tipset, når jeg tenker etter har jeg jo spilt som sjåføren selv. Har rettet det nå. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Ja, spillets optimalisering er jo utrolig dårlig. Man starter for eksempel rett på spillet når man starter det opp, man kommer ikke inn på noen hovedmeny først. Kontrollene kan ikke endres, osv. Når jeg tenker etter, så er faktisk spillets optimalisering helt tragis. Nesten overaskende at man ikke må bruke en gamepad for å spille det... Endret 22. oktober 2006 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Jeg synes kontrollene inne i selve spillet fungerer helt greit med mus og tastatur (men nå skal jeg innrømme at jeg ikke brukte vegg-knappen særlig mye, synes rett og slett ikke det var så mye poeng i å bruke den funksjonen). Ellers er jeg enig i at spillet generelt bærer preg av å være en direkte overføring fra konsoll til PC. Jeg ble ikke spesielt plaget av akkurat det, men det er kanskje fordi jeg ikke forventet noe annet. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Nei, jeg hadde faktisk glemt den dårlige optimaliseringen helt, til den ble nevnt her, så det tyder jo på at jeg heller ikke irriterte meg stort over kontrollene eller interface'n. Likevel, irriterende at man ikke kan endre taster og slik. Den vegg-funksjonen er både meningsløs og dårlig implementert. Jævlig irriterende når man møter på en fiende fra siden, så må man stå der i ti minutter og knøvle fordi Tony ikke klarer å få ræva si fra veggen. Lenke til kommentar
Kaeso Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Når skal vi klare å se på spill som ligner på Grand Theft Auto serien som selvstendinge spill, og ikke bare GTA-kloner som "ikke når helt om til standaren GTA har satt"? Scarface er noe helt annet enn GTA, selv om det henter mye inspirasjon fra spillene. Spillet tilfører sjangeren mer strategi, der du kan bruke pengene på å utvikle deg i større grad. Dersom man forventer GTA når man kjøper Scarface, så er det noe feil med instillingen. Da kan man heller vente på GTA 4. Etter min mening er Scarface et veldig bra spill, og heldigvis ganske annerledes en GTA. Jeg elsker både Scarface og GTA-serien, på litt forskjellige måter. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 plaffer ned andre gangstere mens du banner som en nordlending på syre. Hehe, Det var dagens Jeg synes spille var ganske dårlig spør du meg, grafikken var litt varierende Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Når skal vi klare å se på spill som ligner på Grand Theft Auto serien som selvstendinge spill, og ikke bare GTA-kloner som "ikke når helt om til standaren GTA har satt"? Scarface er noe helt annet enn GTA, selv om det henter mye inspirasjon fra spillene. Spillet tilfører sjangeren mer strategi, der du kan bruke pengene på å utvikle deg i større grad. Dersom man forventer GTA når man kjøper Scarface, så er det noe feil med instillingen. Da kan man heller vente på GTA 4. Etter min mening er Scarface et veldig bra spill, og heldigvis ganske annerledes en GTA. Jeg elsker både Scarface og GTA-serien, på litt forskjellige måter. 7130162[/snapback] Jeg kan ikke akkurat helt forstå deg der. Scarface er en GTA-klone uten like. Ja, det har noen få små endringer, men det er fortsatt en GTA-klone, og den gjør ikke jobben godt nok. Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 plaffer ned andre gangstere mens du banner som en nordlending på syre. :!: OMG det der var årets sitat! Kan ikke noe for det...Var bare så genialt! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) må si at jeg skuffes over gammeldags grafikk nå som vi snart er i 2007. Begrenset gameplay er noe man har blitt vandt til og når man ikke en gang får flott grafikk så tja. Få spill som imponerer om dagen. Oblivion er vel et av de siste jeg har blitt imponert av. Hvis man ikke er ute etter å lage bra grafikk så kan de i det minste forsøke å ellers lage et interresant gameplay eller en slags stor verden med mange muligheter. Endret 24. oktober 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 må si at jeg skuffes over gammeldags grafikk nå som vi snart er i 2007. Begrenset gameplay er noe man har blitt vandt til og når man ikke en gang får flott grafikk så tja. Få spill som imponerer om dagen. Oblivion er vel et av de siste jeg har blitt imponert av. Hvis man ikke er ute etter å lage bra grafikk så kan de i det minste forsøke å ellers lage et interresant gameplay eller en slags stor verden med mange muligheter. 7141234[/snapback] Når du skal vise en stor by med mye detaljer+slenge spillet ut på gamle konsoller så blir det ikke noen obviliongrafikk. Dessuten så var da ikke grafikken så dårlig på scarface heller da, den hadde skygger fra trær som visest på klærne, pen glans på nyvaskede biler osv. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Det er mulig at bildene var noe dårlige, men jeg synes buede linjer virket kantete osv, samt at ting nesten var for enkelt og flatt. Se eks. på hjulhusene på bilene. Ellers synes jeg grafikken virket som en har gjort på disse type spill siste 2-3 år. Endret 25. oktober 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
mago Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Jeg digger spillet på xbox, og grafikken er meget bra (ofte har xbox versjonen bedre grafikk, enn ps2) er enig med komentaren til IGN som kåret spillet til Game of the Month: October 2006 , som er en stor kontrast til karakteren på ps2 versjonen her på gamer.no Men xbox versjonen kan som sagt vere bedre Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Ps2 er en 10 år gammel konsoll, så man burde også testet PC versjonen. Endret 4. november 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 PS2 er nok langt fra 10 år gammel. Den ble sluppet i 2000. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Hmm jeg mente jeg kjøpte min rundt 1998 og xbox kom en del år senere. Endret 4. november 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg