bergaloevera Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Er det rart folk åpner nye tråder om ting som har vært diskutert før når det er så dårlige søkemuligheter her? Søkte på MSN nå.. Altså "MSN" så fikk jeg opp at jeg ikke fikk noen treff.... Seff er det noen som har skrevet MSN her inne noen gang! Eller må jeg skrive masse tegn og sånt for å søke? Kan den ikke gjøres litt enklere og bedre som f.eks google.com ? Endret 22. oktober 2006 av MicrolaXx Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) https://www.diskusjon.no/index.php?act=Sear...hlite=%2BMSN%2A Søk: MSN* Endret 22. oktober 2006 av Zevs. Lenke til kommentar
M-J Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 må være ord over 3 bokstaver. teit men sånn er det Lenke til kommentar
9001 Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Kan bruke google også F.eks "msn site:diskusjon.no" Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Eksempel på googlesøk : site:diskusjon.no msn Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 en morsom ting er at skal du søke på to ord her i forumet, så må man ha med et pluss-tegn mellom ordene. Ellers kommer posten hvor minst ett av de er med.. HW.no burde følge "de facto"-standarden fra google/yahoo/msn search/kvasir/{alle andre større søkemotorer} som sier at søkestrengen "string1 string2" returnerer resultat hvor BEGGE strengene er med! Hvis man ønsker at kun ett av ordene man skriver inn skal treffe posten, så søker man jo bare på det ene ordet. Eventuelt kan man ha en OR-kommando slik som alle ordentlige søkemotorer har Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 en morsom ting er at skal du søke på to ord her i forumet, så må man ha med et pluss-tegn mellom ordene. Ellers kommer posten hvor minst ett av de er med..HW.no burde følge "de facto"-standarden fra google/yahoo/msn search/kvasir/{alle andre større søkemotorer} som sier at søkestrengen "string1 string2" returnerer resultat hvor BEGGE strengene er med! Det skal no vere slik, med mindre dette har vorte omgjort:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=587065 Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 en morsom ting er at skal du søke på to ord her i forumet, så må man ha med et pluss-tegn mellom ordene. Nei det må man så langt fra, søkemotoren tar med seg alle ord som du søker etter og alle ord du søker etter må finnes i en post for at det skal være et treff. Problemet vårt er bare at man ikke kan søke på ord på 2-3 tegn per dags dato. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 en morsom ting er at skal du søke på to ord her i forumet, så må man ha med et pluss-tegn mellom ordene. Nei det må man så langt fra, søkemotoren tar med seg alle ord som du søker etter og alle ord du søker etter må finnes i en post for at det skal være et treff. Problemet vårt er bare at man ikke kan søke på ord på 2-3 tegn per dags dato. 7129148[/snapback] ok, beklager. hadde ikke fått med meg denne endringen. trekker tilbake mine klager over forumet, da det egentlig er en flott plass Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 *automatisk svar* Problemet er løst, stenges Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg