Ev1BL Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hei I dag tidlig var det antydning (les: veeldig langt borte) tordenvær her i Bergen. Jeg har vært uheldig med at en del utstyr har blitt ødelagt av slikt før, så jeg tenkte at jeg skulle være på den sikre siden nå. Jeg slo av pcene i nettverket, koblet de fysisk av strøm- og internettet og koblet selve bredbåndsrouteren av. Nå har været gitt seg, og jeg tenkte at det var trygt å koble det på igjen. Når alt var koblet opp, oppdaget jeg at den ene pcen ikke ville finne noe nettverk. Jeg begynte da med å kontrollere at alt var koblet rett, for så å gå gjennom at kabler, switchen og at alt var som det skulle være, noe det var og er. Selve nettverkskortet finner maskinen, men ingen tilkobling. På akkuratt den maskinen som har fått trøbbel, hadde jeg overspenningsvern, både for nettverk og for strøm. Jeg har kontrollert at den ikke er problemet. Det som er rart er at jeg er nesten 100% prosent sikker på at selve tordenværet ikke hadde noe med dette å gjøre, ettersom den andre maskinen stod helt ubeskyttet, og er forstatt helt fin. Tordenværet var også som sagt veldig langt unna. Her er hvordan nettverket ser ut, om det skulle ha noen betydning eller noe. Ellers er nettverkskortet et integrert et i HKet, et Asus P5B-VM. Operativsystemet er Windows XP Proffesional. På forhånd takk for eventuelle svar. -EvenBL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå