Gå til innhold

Grafikkfeil i spill -> kjøpe nytt skjermkort?


pandy

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk! :)

 

Kjøpte Half Life 2 Episode 1 her om dagen og får mye grafikkfeil. Masse hvite prikker særlig der hvor det skal være lys og lysere farger. Hadde noe tilsvarende problemer med FEAR (da var prikkene røde). Nyeste drivere for skjermkort er installert og siste oppdateringer for spillet.

 

Har et ATI Radeon 9800 XT.

 

Er rimelig grønn på dette, men kan dette ha noe med skjermkortet mitt? Og vurderer da å kjøpe et nytt kort. tenkte da på enten 7950 GT eller 7950 GX2.

 

Er 7950 GT tilstrekkelig for å spille dagens spill? og gjerne litt inn i fremtiden også da :)

 

og vil 7950 GX2 være overkill med tanke på resten av specsene mine?

 

 

AMD Athlon 64 3500

1 gb RAM

 

 

Mvh

 

Pandy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei godtfolk! :)

 

Kjøpte Half Life 2 Episode 1 her om dagen og får mye grafikkfeil. Masse hvite prikker særlig der hvor det skal være lys og lysere farger.

7124568[/snapback]

 

:hmm: Jeg har akkurat det samme problemet med samme kort med samme spill og samme symptom.

 

Kommer tilbake med fyldigere info angående langvarige og alvorlig problemer jeg har hatt med pc-en, og som jeg tror skyldes dette kortet. Ber deg holde et øye med tråden her, så kan vi kanskje hjelpe hverandre. Vurderer også å kjøpe nytt, ser du, eller helst løse problemet. Skal jo holde greit til HF2 EP1. Spilte jo HF2 på "full guffe" uten et eneste feilskjær, blant annet, pluss at konfigurasjonen min gjør at spillet anbefaler alt unntatt antialiasing i den gode enden av skalaen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...