sana Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hei! Trenger hjelp her nå... For noen uker siden ble harddisken vår ødelagt. Fikk tilsendt ny fra Dell som vi monterte. Etter dette har ikke dataen fungert som før. Har bl. annet "mistet" Word. Har vært i kontakt med Dell kundeservice, men fikk aldri noe skikkelig svar på hvordan jeg kan ordne det, så da prøver jeg her. Det jeg lurer på er hvordan jeg kan slette alt som er på maskina, og legge det inn på nytt? Disse cd-ene har jeg: * Application. For reinnstalling Sonic Digital Media v.7 LE and MyDVD 6.11 LA Software * Operativsystem. Reinnstallasjon CD Microsoft Windows XP home Edition * Application. For reinnstalling CyberLink PowerDVD 5.5 Software * Drivers and utilities. Dell Photo Printer 720 * Drivers and utilities. Dell Wireless 1450 802.11a/b/g USB 2.0 Adapter * Drivers and utilities. Dell Dimension 3100/E310 ResourceCD * Audigy advanced MB Mangler jeg noe da? Spiller det noen rolle hvilken cd jeg setter inn først? Tror egentlig det bare var flaks at vi klarte å innstallere Windows etter at vi fikk den nye harddisken, så gjerne kom med en "full" bruksanvisning.... Når jeg setter inn de forskjellige cd-ene, hva gjør jeg med hver enkelt? Fikser de tingene selv? Håper noen gidder å hjelpe meg...Er så lei av at det bare er trøbbel... Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Hei! Først setter du inn XP-CDen, deretter restarter du maskina. Når det kommer opp en loading skjerm, står det en eller annen plass hva du kan trykke for å få tilgang til Boot-setup.(Det kan være F12, f.eks.), deretter velger du CD-romen som XP-discen står i. Deretter formaterer du PCen, og installerer XP på nytt. Angående rekkefølgen på de andre CDene, tror jeg ikke det skal ha så mye å si. Men det hadde nok vært lurt å tatt ihvertfall de Dell-Cdene først. Det ska være automatisk installasjon på det meste der, så det er nok bare å sette de inn i tur og orden, følg instruksene, så skal nok alt ordne seg. Hilsen nerf *EDIT* La til litteranne Endret 22. oktober 2006 av nerf Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Ingen av de CD'ene du nevner vil gi deg Word. Word er en del av Microsoft Office, og det må kjøpes separat. Lenke til kommentar
Xenofil Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Ingen av de CD'ene du nevner vil gi deg Word. Word er en del av Microsoft Office, og det må kjøpes separat. 7125172[/snapback] Jeg fikk med MS works med den bærbare min fra Dell. Den ligger på win xp gjenopprettelse-cden jeg fikk med. Der ligger også alle drivere og andre programmer som kom med, bla norton IS. Endret 22. oktober 2006 av Xenofil Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hvis man har gjenoppretting CD så er det mye enklere, da gjør men en operasjon og så er alt på plass slik det var da PCen var ny. Da trenger man ikke bruke alle de andre CD'ene. Hvis man derimot installerer XP på vanlig måte så kan man ikke få tak i Works fra gjenopprettings CD. Så det spørs jo om "Operativsystem. Reinnstallasjon CD Microsoft Windows XP home Edition" er en Microsoft CD eller Dell CD. Hvis det er en Dell CD så er det antagelig for gjenoppretting. Men har hørt at det er vanlig å legge gjenoppretting på en skjult partisjon på disken. Da er det kanskje ikke mulig å gjenopprette når man har byttet disk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå