hesleskaug Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hei! Jeg skal bytte et hovedkort fra et kabinett til det andre, men når jeg har flytta over hovedkortet så er den nye power-led kontakten anderledes enn den gamle. Den er laget for tre pins, og den gamle ve beregnet for to pins. Hva må gjøres? På forhånd takk!! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Har du behov for det lyset? Er ikkje verre enn å drite i heile greia. Eventuelt kan du kanskje skaffe ein trepinsplugg og plugge den i, om den ikkje passar til kabinettet kan du klippe ledningane og skøyte den på. Ellers kan du kanskje klare å kutte heile pluggen i to med kniv eller noko sånt. Endret 22. oktober 2006 av Zeph Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hvilket hovedkort er det snakk om? Har enda ikke sett noen som skal ha 3-pins kontakt for LED. Eller er det kabinettet som har 3-pins? Du forklarer nokså dårlig. Lenke til kommentar
hesleskaug Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Hvilket hovedkort er det snakk om? Har enda ikke sett noen som skal ha 3-pins kontakt for LED.Eller er det kabinettet som har 3-pins? Du forklarer nokså dårlig. 7125206[/snapback] Hovedkortet har kun to pinner til power-led lampen, og kontakten på det nye kabinettet har tre spor. Beklager at forklaringen er litt dårlig, har hatt litt dårlig tid når jeg har skrevet dette. Når jeg kommer hjem skal jeg legge inn specs og ta noen bilder. Takk for hjelp foreløpig! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Kabinettet har muligens en LED med to farger, de har tre ledninger. Prøv å koble to pinner til HK kontakten og se om det lyser. Det skjer ikke noe galt om du kobler feil. Lenke til kommentar
hesleskaug Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Jeg fant de to kontaktene som erstatter den med 3 kontakter (Jeg vet, teit forklart... men det løste seg) Tusen takk Hårek!! Men et siste spørsmål. Vet du/dere hvor denne skal settes? (Den fører til en bryter bak på kabinettet. Chassis står det på den) Dette er hovedkortet: 845E Max Dette er kabinettet: Silverstone SST-TJ05B-T E-ATX Takk for all hjelpen foreløpig!! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Det er antagelig en bryter for "Chassis intrusion detect", slik at BIOS kan varsle hvis noen prøver å åpne døren. Kan sikkert være nyttig i en serverinstallasjon, men lite interessant for hjemmebrukere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå