frostbitten Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Jeg har et Logitech Ultra Flat hjemme men er ikke helt fornøyd med det fordi tastene sitter for tett. Det blir vanskelig å orientere hentene på tastaturet uten å se på det. 7140882[/snapback] Jeg har over gjennomsnittlig store hender, men har ikke det problenet. Skriver så det fyker etter =) Har to slike tastaturer jeg bruker, og er veldig fornøyd med begge. Spesielt bra om du skriver mye. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Mulig jeg ikke er helt tilvendt ennå men spesielt piltastene. F1, F5, page up, page down, backspace, enter, høyre kontroll og shift osv sliter jeg med å finne uten å måtte se på tastaturet. Dersom man skriver mye (f.eks på forumet ) og bruker disse tastene mye så er det en fordel at det er mellomrom mellom tastene sånn at man kan skrive i vei uten å se på tastaturet. Dette er mye mer behagelig på jobbtastaturet (OEM Ultra X). Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 Tastene på Ultra X-tastaturet jeg hadde for over et år siden, falt ut etter hvert; produktet så kanskje pent ut, men det var ikke særlig solid. Må nevnes at MS har rota til tastene på Wired 500; Home, End, Insert, etc., ligger loddrett isteden for vannrett, for å spare plass. Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Har selv hatt Ultra-X og har nå Ultra Flat. Ultra Flat finnes med norsk tastesett, iallefall det de har på SIBA. Ultra-X syns jeg var et bedre tastatur å skrive på, men mitt inntrykk er at det tålte "veldig" lite. Knappene ble slitne (altså slik at motstanden ved trykk ble mer og mer borte) og enkelte av knappene sluttet å virke. Ultra Flat virker vesentlig mer solid, og tar mindre plass på skrivebordet, men jeg syns det er litt vrient å finne knappene alltid. Spesielt home, insert, delete, end osv, som er over piltastene. Alt i alt, om du er veldig kresen på størrelse, gå for Ultra Flat, men hvis du vil ha et som tar litt mer plass, og tåler bittelitt mindre, men til gjengjeld er bedre å skrive på, gå for Ultra-X. PS: Labtech Logitech greia er ikke samme som Logitech Ultra-Flat. Det som heter Labtech Logitech er i prinsippet et Labtech tastatur som har lite med logitech ultra-flat å gjøre. Iallefall slik jeg har forstått det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå