Gå til innhold

Små og minimalistiske tastatur

Anbefalte innlegg

Kan noen anbefale meg noen små/minimalistiske tastatur.

Krav:

--Fysisk liten

--Lite støy

Foretrekker de gamle, "høye" tastene, i steden for de nå mer vanlige "bærbartastaturene", men dette er ikke et krav.

Foretrekker PS/2, men USB går.

Multimediataster/Windows-taster, osv. er da selvfølgelig ikke nødvendig. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette tastaturet anbefales. Det er billig, pent og kompakt. Har hatt det rundt en måned nå, og er veldig fornøyd. Det har en glossy svart look, og ingen unødvendige tulle knapper. (Dvs, ingen tullete 2 funksjons F knapper, eller programerbare knapper.) Hadde dog ikke hatt noe i mot en volumkontroll.

Edit: Dette tastaturet har "laptop keys", og krever kanskje litt tilvenning. Det er forresten USB, men det ville jeg da sett som en fordel.

Endret av Co[]V[]bster
Lenke til kommentar
Er selv fornøyd med Hiper Hipercomm Aluminium. Er bærbartaster, USB og noen multimediataster på det.

7124773[/snapback]

Ser ut som om det går i flate taster når man skal ha små tastatur. De er fine å skrive på, men det er verre med FPS-spill. :(

Dette tastaturet anbefales.

Jeg hadde "X"-versjonen av det tastaturet, og tastene falt ut etter hvert -- kanskje pga. litt "hard" spilling. ;)

Lenke til kommentar
Er selv fornøyd med Hiper Hipercomm Aluminium. Er bærbartaster, USB og noen multimediataster på det.

7124773[/snapback]

Ser ut som om det går i flate taster når man skal ha små tastatur. De er fine å skrive på, men det er verre med FPS-spill. :(

V[]bster,22/10-2006 : 16:08]Dette tastaturet anbefales.

Jeg hadde "X"-versjonen av det tastaturet, og tastene falt ut etter hvert -- kanskje pga. litt "hard" spilling. ;)

7126780[/snapback]

Har også hatt X versjonen tidligere, denne føles mer solid. Dette kan være innbilning fra min side, men men.

Lenke til kommentar
Det irriterer meg at det nesten bare er sorte tastatur å få fra norske nettbutikker; skulle gjerne hatt hvit Ultra Flat.

7744.jpg

7127101[/snapback]

Den sorte er vel den som er nevnt ovenfor, ja?

Er også på utkikk etter ny tastis, og denne Ultra Flat ser svært bra ut og som matcher mine krav.

Menneh... er det bare meg, eller er det ikke norske taster på den..?

Lenke til kommentar

Skjønner. Så tastisen har norske taster?

Menneh... en annen ting jeg lurer på...

LOGITECH LABTEC ULTRA FLAT KEYBOARD

og

LOGITECH ULTRA-FLAT KEYBOARD

Hva er forskjellen på de to? Ser ut som om de er det samme, men er de det?

Lenke til kommentar

Dagens PC trend er jo svart og sølv...

Hiper keyboardet er absolutt å anbefale. Litt kronglete i starten ettersom piltastregionen er flyttet litt rundt i området, dette går stygt ut over shift tasten (jeg brukte "feil" side av den da...) Ellers er det ultrakompakt og bra. Special Edition er helt svart.

Lenke til kommentar

Det var faktisk Happy Hacking-tastaturene som fikk meg til å poste denne tråden. Noe av problemet mitt, som jeg ikke har nevnt, er at det ikke er lett å få tak i disse type tastaturene i Norge; det går for det meste i digre, svarte plater med "multimediataster" for alt mulig drit jeg ikke har bruk for. :(

Lenke til kommentar

Jeg har et Logitech Ultra Flat hjemme men er ikke helt fornøyd med det fordi tastene sitter for tett. Det blir vanskelig å orientere hentene på tastaturet uten å se på det.

Jeg har et Logitech OEM ultra X på jobben og det er mye mer behagelig. Det er riktignok noe bredere, men det er noe jeg lett ofrer for komforten.

De er begge omtrent like stille i bruk, har lave taster osv. Designen er derimot ganske annerledes. Ultra flat er glinsende blank plastikk og får raskt fettflekker mens OEM ultra X har mer ruglete og matt overflate.

Obs. Logitech har endret litt på designet på OEM ultra X siden det kom i prisguiden. Siste versjon ligner til forveksling det første, men har fått skrå flater på sidene og en sort bakgrunn under mediatastene.

Lenke til kommentar
Dagens PC trend er jo svart og sølv...

Hiper keyboardet er absolutt å anbefale. Litt kronglete i starten ettersom piltastregionen er flyttet litt rundt i området, dette går stygt ut over shift tasten (jeg brukte "feil" side av den da...) Ellers er det ultrakompakt og bra. Special Edition er helt svart.

7140623[/snapback]

Hvor får man tak i Special Edition? Finner ikke noe annet enn aluminium-look i prisguiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...