Gå til innhold

muligens ødelagt laptop skjerm, krise?

MrBjoern

Anbefalte innlegg

Har en gammel laptop som jeg bruker som skolepc, ad jeg skulle bruke maskinen hjemme for noen dager siden var det en rar lyd i maskinen og skjermbildet var kornete og grønt. Vis jeg kobler laptopen til en annen skjerm blir alt bra igjenn.

Derfor tror jeg skjermen er mer eller midre ødelagt.

Er det dyrt og reparere slike skjermer? Har det noe og si at maskinen er en compaq (som ikke produseres mer, og antaglivis ikke reserve deler heller)

Takker for svar, er utrolig kjipt med grønnfarget skjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey.

for meg kan det virke som om det er brudd på skjermkabelen. Hvis du har maskinen på, er det noe variasjon eller er det konstant "grønn" skjerm, rettere sakt, hvis du "vipper" skjermen frem og tilbake, eller utsetter den for rist og dunk, varierer bildet da?

Greb

Lenke til kommentar
Vis jeg vipper skjermen fram og tilbake blir bildet noen ganger helt bra (men utrolig kornete) eller så fortsetter det og være grønt, evt blir bildet rosa.

Mistenker også brudd på kablen, men er det dyrt og fikse? Har ikke så veldig mye penger for tiden.

7124593[/snapback]

Da er det kabelen som er grunnen. Hvilken type maskin har du?

Lenke til kommentar

Du finner sikkert en manual en plass på nettet som viser deg hvordan du demonterer skjerm, eller maskinen generelt.

Fant en stk skjermkabel på ebay som sikkert passer din maskin for 15 dollar.

EDIT: Får ikke linken til å funke, se om denne funker.

Hadde det vært meg ville jeg kjøpt den kabelen og tatt en sjanse på at det er problemet.

Endret av JoergenJonassen
Lenke til kommentar
Compaq Evo N800c

7124944[/snapback]

Jeg prøvde å finne tegninger på den, men uten resultat.. Jeg vet ikke hva en sånn rep vil koste, men pling et verksted der du bor og spør om prisoverslag, eventuelt ring Compaq forhandler.. Hvis du har skrudd noe, er det ikke så vanskelig å gjøre det selv, MEN jeg anbefaler å ikke gjøre det hvis du ikke har skrudd før! Bor du nært Oslo el?

Lenke til kommentar

Får se om det ikke blir en tur innom "datafyren" som bor på andre sia av elva på mandag. Tar vel ikke helt sjansen på og skru opp maskinen selv, har ikke skrudd så mye sjøl enda (ender alltid med defekte deler)

btw: bor ikke veldig langt fra Oslo (1,5 time)

Lenke til kommentar

btw: bor ikke veldig langt fra Oslo (1,5 time)

7125342[/snapback]

Hadde vært fint å høre hva han tar for jobben? Det kan jo hende at det "bare" er

kontakten som er løs.. men maskinen må jo åpnes og det tar jo litt tid.. Hvis det blir kostbart kan jeg kanskje hjelpe deg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...