TanglewoodD Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Heisann 4 kamerater av meg leier et hus, det er 3-4 hus i nærheten med 50-100 m omkrets. Disse 4 kameratene mine er veldig glade i å ha et par fester, hver helg faktisk. Naboene kom sist gang og sa at de måtte dempe, greit nok , vi beklaga og sa det ikke kom te og skje igjen. Idag kom de gjennom døren og sa at vi skulle anmeldes for å bråke osv. Som jeg har fortstått så er den eneste "retten" vi har er å bråke fram til kl 23-24 på helgen, også holde kjeft ? Endret 22. oktober 2006 av FirstPrice Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Skjønte ikke denne helt, men hvis festen er så høylydt og gjestene driver med slike ting som du sier så hadde jeg også tatt affære til slutt. Verste jeg vet er mennesker som fester uten å ta hensyn til de som bor i nærheten. Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Var ikke mye som jeg forsto av dette, men skal prøve å forklare så godt jeg kan. Om dine kammerater leier huset så er det privat eiendom og utleier kan ikke bare spasere inn uten deres tillatelse. Du sier jo også at de liker å feste mye, hver helg. Det er lover om at det skal være ro etter klokken 23, eller er det 24 i helgene? Vel uansett, etter klokken 23 så må dere ta hensyn til naboene som bor i nærheten 50-100 meter er lite med tanke på at lyden forplanter seg bedre på natta og hjelper heller ikke om dører og slikt har stått oppe ut, spill litt lavere, fester handler ikke bare om musikk, men også om å snakke og ha det koseligt. Pass på gjestene som kommer for å feste, forklar at slikt tull som bæsjing på naboens eiendom og slik ikke er lov, det finnes toalettskål for slikt. Og som vert så skal en ha kontroll på slikt og, en skal ikke være mer dritings enn gjestene sine og en skal ha kontroll på hva som skjer. Dere kommer lang vei med å unnskylde dere og si at dette ikke skal gjenta seg, det er lov å feste, men ta hensyn til naboer, en kommer lang vei med å være vennlige mot de Deres gjester har lov å parkere på den eiendommen dere leier, det er deres "private" eiendom og naboene har ingenting å si angående dette, men slik jeg forstår det så driver gjestene og parkerer på veien og blokkerer annen trafikk, dette må bli stopp på. Endret 22. oktober 2006 av Meendel Lenke til kommentar
ttt Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg