Gå til innhold

Hvor stor prosessor kan man ha uten å bruke vifte?

bergangster

Anbefalte innlegg

Skal bygge en mp3-jukebox som kan komme til å bli brukt som divx-spiller og. Skal kjøpe desktopkabinett (microATX) fra Lian Li, og tenkte å hive inn en SeagateV 120, AOpen MX4LR hk, 256 ram. Så er spørsmålet; Hvor kraftig prosessor kan jeg kjøle med kun en kjøleribbe? Har sett på en Celeron 1700Mhz, som er den minste prosessoren på socket478 (?). Han vil ha dette så stille som mulig, noen andre ting jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en p2 450 og den kjører HELT uten vifte, satte inn en motstand i PSU også så da hører jeg ikke maskina, den er totalt lydløs, og den kjører divx strålende, altså kan du bare skaffe deg en gammel p2 eller p3 å bruke den uten vifte.

Lenke til kommentar

beste alternativet er vel ein VIA-prosessor....

du får vertfall 933MHz... men det er FCPGA-sokkel....

ellers ville ein prosessor retta mot bærbare PC'er vanligvis avgi mindre varme... men eg veit ikkje om det er til "vanleg" sal, eller kva sokkel som passar...

Lenke til kommentar

Hvis han kjøper en 1700Mhz Celeron så burde det vel være mulig å klokke den ned noen hakk slik at han slipper vifte?

Selv om det er den minste celeronen så kan helt sikkert hovedkortet stille ned hastigheten, og da kan vel også spenningen over CPU settes ned noen hakk? (Rett meg hvis dette er galt....)

Likevel er jo 500 Mhz mer enn nok til å dekode DivX.

Har aldri prøvd dette selv så jeg håper det stemmer,

mvh

Idar

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvordan det blir med varme, har jeg forstått han rett skal det settes sammen med stereoanlegget, så det blir ikke _veldig_ god gjennomtrekk... Har heller ikke noe videre god peil på klokking, men er det multiplieren som må settes ned, eller fsb eller ... ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...