vegjoh Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Hei ! Jeg skal kjøpe meg en Harddisk-skuffe (sånn som passer inn i 5,25" plassene). Dette burde jo egentlig være enkelt, men det er så mange å velge i. Noen har 1 vifte, noen har 3 vifter og noen har ikke vifter. Hva bør jeg velge? Med vifte eller ikke? Viftene fører jo til støy, men harddiskene blir jo varme ... Skal ha 7200rpm disk i den! Mvh Vegard Johansen Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Jeg har en skuff med betegnelsen KF21-IPF Aluminium m/1 vifte som kan anbefales. Aluminiumen avkjøler HD. Viften har jeg koplet ut, hardisken, som er en Seagate Barracuda 80GB 7200 blir såvidt lunken. Din HD må kanskje ha avkjøling, og da er en vifte god å ha. Skuffen er kjøpt hos Komplett og koster under kr.300 Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Denne har jeg. Er veldig fornøyd med den og anbefaler den. Det artige er at den er grå/hvit og ikke beige. :smile: Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Har 2 stykker av den samme rammen Pronto og Cappo nevner, og er som dem veldig fornøyd med disse. Jeg likte best det klistremerket festet til IDE-kontakten, slik at man slipper å være redd for at denne skal ryke når jeg tar disken ut. Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Har et par gamle Lian Li plastskuffer. For å sørge for ventilasjon har jeg simpelthen kjerneboret ganske store hull i de. Diskene har fullt akseptabel temperatur. Lenke til kommentar
handbook Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Slike hd-skuffer.. Kan man røske ut og røske inn hd'er imens maskinen er igang? (også kalt hotswap).. Såg noe om et program som kunne gjøre det.. Lenke til kommentar
covah Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Skal du ha hotswap skuffer, må du nok en god del opp i pris. Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Den 2002-11-07 16:00, skrev Prazor: Slike hd-skuffer.. Kan man røske ut og røske inn hd'er imens maskinen er igang? (også kalt hotswap).. Nei Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Jeg har også et par/tre HD-rammer fra Chieftec og er meget fornøyd med dem. Støtter opptil 10.000rpm og kan fås med inntil 3 vifter hvis jeg ikke husker feil. :wink: Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 8. november 2002 Forfatter Del Skrevet 8. november 2002 Tusen takk for alle tips! Mvh Vegard Johansen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå