Patz Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 De fleste typer kjølepasta leder ikke strøm men det finnes de som gjør det.F.eks Artic Silver Skal du ha mest mulig ut av kjøleren bør du bruke kjølepasta. EDIT: Omformulering 7140601[/snapback] Vel, Arctic Silver leder faktisk ikke strøm i følge dem selv, selv om man skulle tro det. Lenke til kommentar
speaker Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 ok... "nei" Skal du spille BF2, så vil du kreve litt av prosessoren, så da trenger du den kjølingen du kan få. Ellers så slutter plutselig prosessoren din å virke. Vifte hjelper svært lite så lenge CPU ikke er i kontakt med kjøleribben. 7140363[/snapback] okey da må jeg ha det :!: men har jeg skjønt det riktig så skal man kjøre en tynn og gjevn belegg over det området på bilde? http://home.no.net/kimilim/cpu.jpg vis feil gjerne forklar litt.. har aldri gjort det så men må jeg ta av kjøleputen som følger med da? 7140670[/snapback] Bruk sprit, papir og q-tips til å fjærne det som alle rede er på kjølern. Aceton fugerer supert Vent du til det er helt tørt. Så legger du på et så tynt og gjevnt lag som mulig med kjølepasta for å få best mulig effekt. Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 på min CPU AMD 64 3500+ som er i hovedboksen min nå, var CPU`en plassert direkte på Kjøleribbe fra før av, så der var det nok kjølepasta fra før, men når jeg bytta CPU Kjøler sist nå. Det var en Sunbeam CPU-kjøler, "Tower 120". Der tok jeg heller ikke på kjølepasta når jeg satt den på, og maskina har no fungert fint det selv om jeg ikke tok på ny kjølepasta. Fungerte ganske så bra det egentlig. CPU`en ligger no på rundt 34-38 grader til vanlig nå da. Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) på min CPU AMD 64 3500+ som er i hovedboksen min nå, var CPU`en plassert direkte på Kjøleribbe fra før av, så der var det nok kjølepasta fra før, men når jeg bytta CPU Kjøler sist nå. Det var en Sunbeam CPU-kjøler, "Tower 120". Der tok jeg heller ikke på kjølepasta når jeg satt den på, og maskina har no fungert fint det selv om jeg ikke tok på ny kjølepasta. Fungerte ganske så bra det egentlig.CPU`en ligger no på rundt 34-38 grader til vanlig nå da. 7143616[/snapback] hmm.. det er veldig bra da Endret 24. oktober 2006 av heisau Lenke til kommentar
ArtDeco Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Du får vurdere hva som er på orginalt. På Boxed kjølere er det god nok goop, men du kan senke temperaturen mange grader ved å legge på en god goop selv. Du legger på en liten ert, tar et kredittkort eller tilsvarende og drar det ut i et tynnest mulig lag. Tynt og jevnt, poenget er å sikre 100% kontakt mellom kjøler og heatshield. Du kan ikke få det for tynt så lenge det dekker hele kontaktflaten. Vær veldig forsiktig med prossorbena når du påfører goopen, sett dem gjerne i isopor eller la CPU'en stå i sokkelen når du påfører. Fjerning og påføring er gjort på 5 minutter.. og senker temperaturen med adskillige grader. Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Tror nok prosessoren overlever den er på tempen 40 - 41 grader Lenke til kommentar
Steina Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 også PLUTSELIG er den på 130 grader, og "oi" sier du da. Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Det følgte med en type kjølepasta spm var på kjøleren. Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 på min CPU AMD 64 3500+ som er i hovedboksen min nå, var CPU`en plassert direkte på Kjøleribbe fra før av, så der var det nok kjølepasta fra før, men når jeg bytta CPU Kjøler sist nå. Det var en Sunbeam CPU-kjøler, "Tower 120". Der tok jeg heller ikke på kjølepasta når jeg satt den på, og maskina har no fungert fint det selv om jeg ikke tok på ny kjølepasta. Fungerte ganske så bra det egentlig.CPU`en ligger no på rundt 34-38 grader til vanlig nå da. 7143616[/snapback] Til vanlig? Mener du da idle eller under load? Selv er jeg veldig nøye når jeg byetter kjøler/CPU. Renser med ArticClean for så å bruke et TYNT lag med Artic Silver 5 på kjøleblokken og CPU, dette for å fylle i små ujevnheter som det gjerne er på dem. Har deretter en liten "dert" med AS5 på CPUen. Kjøleren jeg bruker er Artic Cooling Freezer 64. Idle: <25 Celsius Load: <34 Celsius (Prime 95) Romtemperatur: ca. 21 grader. Har samme CPU som deg, og går ut fra du kjører på stock-hastighet... Har så klart noen grader varmere når jeg klokker den til 2,5GHz... Det jeg skal fram til i alle fall, er at det altid vil være bedre å smøre på egen kjølepasta enn å bruke den thermalpaden som sitter på kjøleren... Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Du kan jo vurdere å kjøpe ny kjøler nå? Da slår du tre fluer i en smekk: 1. Ny kjøler 2. Slipper å betale så mye frakt på kjølepasta 3. En del her inne får litt mindre å gnåle om.. Er jo helg nå, forsåvidt, så da blir det tur til oslo, sandefjord eller fredrikstad om du vil hente hos noen av de store webshop'ene, eller om du vil bruke din lokale sjappe. Da får du hele helgen på deg til å leke med pc'en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå