Gå til innhold

trenger jeg kjølepasta med denne PC-en?

SuprG

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har bestilt en pc i deler men problemet er at jeg ikke bestile kjølepasta med for at jeg regner med å bytte vifte en eller annen gang til neste år uansett.. men så leste jeg litt rundt om ring på forumene der, og der var det sånne skrekk historier om at prosessoren er nådd helt opp til 90 grader!

så er er spørmålet mitt: vil jeg klare meg uten kjølepasta.. og bare bruke den viften kjøleputen som følgte med? (pc-en skal brukes til litt webutvikling, design og BF2 spilling) :hmm:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323786

takk for svar på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei sau

Som det fremkommer av denne tråden vil det _fungere_ med pad'en. Dette er under forutsetning av at du ikke har noe imot at viften går mer enn normalt, altså mer støy, og at du ikke har noen som helst planer om overklokking. I tillegg kan høye temperaturer gjøre maskinen mindre stabil.

Å beskrive det som masse kliss og arbeid er i verste fall et skrekkscenario.. Det er knapt noe mer arbeid enn med pad'en, og forskjellen er stor nok til at jeg hadde brukt 30 minutter på det om det skulle stå på det. Man bruker kanskje to minutter mer, si fem minutter første gangen..

Så, mitt varmeste (les; ironi) råd er å investere i Artic Silver 5, og spre en ertestor klatt på cpu, og bruke fingeren din, dekket med gladpack/plastfolie for å gni det jevnt utover. Med det sagt, du overlever uten, men ikke jeg..

Lenke til kommentar

kjølepasta er vel ikke så jævlig klissete? Og du skal jo ikke sitte å ta på CPU'en din så mye heller. Man KAN jo såklart kjøre uten, men da blir ikke varmen overført så godt til kjøleribben, og CPU'en vil få de ubehagelig varmt.

Viften må jo gå raskere, og bråke mere, om du vil holde CPU'en kald, og i live.

Ser ingen ting positivt med å kjøre uten kjølepasta, for det er ingen.

Men ikke at jeg tar skade av at trådstarter ødelegger for seg selv.

Han må få styre sitt eget liv.

Lenke til kommentar
Vil jeg klare meg uten kjølepasta.. og bare bruke den viften kjøleputen som følgte med? (pc-en skal brukes til litt webutvikling, design og BF2 spilling) :hmm:

7123876[/snapback]

dette var spørmålet mitt ikke om hva deres syns jeg burde gjøre.. og jeg har heller ikke sagt at jeg kommer til å bruke kjølepasta.. for vis jeg skal ha kjølepasta nå så må jeg bestille. det er lite vits å bestille kjølepasta til maks 60 kr.. så jeg vil heller vente til jeg får nok penger til å kjøpe meg en større vifte. Er ikke for å ødelegge for meg selv :(

så jeg synes det blir helt merkelig å si at jeg ødelegger for meg selv også videre.. det eneste dere hadde trengt er å svart var ja eller nei ;)

Endret av heisau
Lenke til kommentar
Ikke for å ødelegge denne tråden men kjølepasta leder vel ikke strøm? Går ut ifra at den ikke gjør det men må spørre

7133241[/snapback]

Nei det er ikke strømledene.

Ville anbefale kjølepasta koster 100 kr og kan brukes mer en en gang (vanlig vis) og får kjøleribba og CPU til å få en jevnere overflate og det vil føre til kladere CPU.

Men ikke bruk for mye da blir det motsatt effekt.

Lenke til kommentar
ok... "nei"

Skal du spille BF2, så vil du kreve litt av prosessoren, så da trenger du den kjølingen du kan få.

Ellers så slutter plutselig prosessoren din å virke.

Vifte hjelper svært lite så lenge CPU ikke er i kontakt med kjøleribben.

7140363[/snapback]

okey :) da må jeg ha det :!: men har jeg skjønt det riktig så skal man kjøre en tynn og gjevn belegg over det området på bilde? http://home.no.net/kimilim/cpu.jpg

vis feil gjerne forklar litt.. har aldri gjort det så :p

men må jeg ta av kjøleputen som følger med da?

Endret av heisau
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...