Gå til innhold

Klokke SLI funker det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har to nvidea kort på den stasjonære pcen min som er koblet sammen og satt opp. Kan eg klokke begge kortene? Og blir det da som slik: Vanlig + vanlig = SLI + KLokke + klokke = ekstremt bra?

7123521[/snapback]

ike helt sikker, last ned CoolBits. godta at det blir lagt til i Register, så går du i Nvidia kontrol panal, så er det da en ekstra funsjon som heter overklokke

Lenke til kommentar

gjorde som du sa og prøvde å klokke fra 300-310-350 og så gjekk eg på bf2 og prøvde. betydelig bedre :) Så gjekk eg på tep måler og der hadde eg 99 grader!!. Er ikkje dette exstremt høyt? Det sto at eg blir varsla på 145 gader men da er vel kortet nermest smelta? Slo av og kjente på kortet og det var så het! Lot det kjølne og starta opp uten overklokking og da ligg eg på ca 50. etter litt bf2 ligg det på ca 70. er dette normalt?

Lenke til kommentar
gjorde som du sa og prøvde å klokke fra 300-310-350 og så gjekk eg på bf2 og prøvde. betydelig bedre :) Så gjekk eg på tep måler og der hadde eg 99 grader!!. Er  ikkje dette exstremt høyt? Det sto at eg blir varsla på 145 gader men da er vel kortet nermest smelta? Slo av og kjente på kortet og det var så het! Lot det kjølne og starta opp uten overklokking og da ligg eg på ca 50. etter litt bf2 ligg det på ca 70. er dette normalt?

7127121[/snapback]

ja 70ligger tempen på mitt når jeg har overklokka (har bare et).

men 99VAR veldig høy, du bør vel få deg noen vifter til:D

men korte skal jo holde opp mot 130Grader, men ikke prøvd :!:

Lenke til kommentar
Prøv å sette en vifte som vist her:

 

EDIT: Paint bilde:

Håper du skjønner hva jeg mener :thumbup:

post-71425-1161538222_thumb.jpg

7127291[/snapback]

 

Dette ser ut som en god ide desuten kan du skifte vifte på den nederst i alle fall

7132650[/snapback]

Skal ha 7900GTO(X) i SLI så inntil jeg får meg vann kjøling til skjermkortene så skal jeg ha en 140mm vifte over ;)

 

Har nemlig Nautilus 500 ;)

Lenke til kommentar

Ja det kan du, men det som han mener er at du fester viften inntil skjermkortene med noen straps eller noe sånt og ikke i kabinett døra, men har du vidte plass rett ovenfor skjermkortene kan du jo prøve det, men det ville nok ha hjelpet litt mer om du fester dem helt innat ...

 

Ellers kan du kjøpe deg 2stk Zalman VF-900-CU ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...