Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST] Blåskjerm/Sliter med å komme inn på PC-en

Anbefalte innlegg

Hey,

Kjøpte for ikke lenge siden en helt ny data som jeg nå har bygget sammen.

Hovedkort: ABIT AB9 PRO (S775)

Prosessor: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz

Skjermkort: ATI Radeon x850xt

PSU: Hiper Type-R 580W

Harddisker: 1x WD Raptor 36GB

3x WD 320GB

//Delene skal være bra de, eneste er hovedkortet som det er mye prob med//

- I starten loket jeg som fa** med hovedkortet og instillinger i bios med cpu/minne osv, litt senere oppdaterte jeg bios, da ble det litt bedre en stund..

Fra starten av har jeg hatt cpu-en klokket fra 2.4 til 2.8GHz (over det klikker hele dritten) Fungert greit nå i en stund, men i det siste har jeg testet litt spill, og der hender det at hele pc-en restartet seg sånn plutselig.

Så derfor tok jeg nå i dag en liten tur innom bios igjen, der loka jeg litt, innstilte litt der etc, and then restartet jeg pc-en. Da startet hele helvete! Etter det kommer jeg ikke inn i windows igjen (win xp pro sp2) Etter xp loadingen får jeg blåskjerm (rekker ikke å se hva som står) en en typisk blåskjerm når det har blitt overklokket for mye. (hver eneste gang jeg prøver, t.o.m i safemode) så da tenkte jeg; fan heller får prøve å repare win/formatere, men neida... får bootet opp på xp cd-en, men der får jeg også blåskjerm, der den sier at noe er feil, se etter virus, fjern alt nytt programvare/installert hardware elrns.. :s :s :S

Prøvde så og restarte cmos/bios/sette alt på default etc, tatt hele pc-en fra hverandre osv osv.. men neida, får det faen ikke til, hva er galt, noen som veit?

en ting til, et rødt lys på hovedkortet har lyst fra dag 1.

Har ganske god peil på hardware, men detta skjønner jeg ikke en dritt av...

Hjelp!

Endret av eNgage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hm, veit en defekt psu kan fucke utrolig mye, og skape problemer.

men trur ikke den er feilen nå, har som sagt restartet bios/cmos osv flere ganger, uten lykke. Leika/leiker ikke i bios akkurat, veit hva jeg driver med, bare justerte litt.

Begynner å tenke på om jeg ikke har fått noe virus elrns på hovedkortet?

I blåskjermen nevner den noe om virus, eller skadet programvare.

Så det kom ut en ny bios versjon fra Abit her om dagen, kan jo kanskje prøve å installe den.

Lenke til kommentar

[LØST]

Digg, da fikk jeg faen meg fixet problemet mitt!! :D:D:D:D:D

Skiftet kabinett dagen før problemet kom, og da koblet jeg til en firmwire på hovedkortet, og det skapte tydeligvis problemer, tenkte ikke på at det kunne ha vært noe jeg hadde gjort under byggingen da pc-en faktisk fungerte en hel dag før selve feilen skjedde.. jaja..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...