Gå til innhold

Ok.. jeg blir gal av å vente på Nokia 7390!

Anbefalte innlegg

Oppdaterte prisguiden med 40 nye bilder av dene telefonen. Pent syn! :thumbup:

Hvordan er flippemekanismen i telefonen? Virker den slitesterk og slikt? Vil den holde i to år med aktiv bruk? :p

7873241[/snapback]

Ser du er så opptatt av dette med at telefonen skal vare i 2 år...

Nå bytter jo jeg 2-3 ganger i året så kan ikke gi deg fassiten. Men om du behandler telefonen din som en nypolert porche og kun bruker den når sola skinner så skal den nok holde 2 år

Ellers er jeg redd for at de fleste telefoner begynner å slite voldsomt etter 2 år

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oppdaterte prisguiden med 40 nye bilder av dene telefonen. Pent syn! :thumbup:

Hvordan er flippemekanismen i telefonen? Virker den slitesterk og slikt? Vil den holde i to år med aktiv bruk? :p

7873241[/snapback]

Ser du er så opptatt av dette med at telefonen skal vare i 2 år...

Nå bytter jo jeg 2-3 ganger i året så kan ikke gi deg fassiten. Men om du behandler telefonen din som en nypolert porche og kun bruker den når sola skinner så skal den nok holde 2 år

Ellers er jeg redd for at de fleste telefoner begynner å slite voldsomt etter 2 år

7874415[/snapback]

Skikkelig miljøradikal av meg, jeg, så min nye telefon må holde i minst to år. Den første mobilen min, Nokia 3510, varte i to år, da sluttet noen av tastene å virke. Så kjøpte jeg Siemens CX70, den er nå snart helt ødelagt, etter nesten to år. De fleste tastene virker bare delvis, joystcken reagerer på ingenting og den låser seg og slikt stadig vekk.

Men søstra mi har hatt en Nokiatelefon som er som ny selv etter fire år. Hadde vært flott om jeg kunne hatt en telefon som varte mer enn to år også, men jeg regner med at selv 7390 vil være sånn passe utdater om to år..

Lenke til kommentar
Quote fra Liha2:

"Jeg må også åpne mobilen for å sjekke ubesvarte og meld... Litt irriterende! Prøvde å slå av slumremodus, det virket som jeg fikk beskjed når jeg fikk 1 meld, etter det virket det ikke lenger.. Ellers har jeg problemer med skjermen noen ganger blir bare den helt hvit og flimrer litt, min mobil er helt ny og det ser ikke ut som den skal være slik.. er dette noe jeg må ta fra stedet jeg kjøpte den? eller med nokia?"

Svar:

Slumremodus hjalp ikke for meg heller.

Jeg fant ut at det i allefall går an å trykke på en av tastene foran på mobilen, slik at klokken går bort og det vanlige displayet vises. Da ser du om det er en konvolutt der, så slipper du å åpne. Noe mer intelligent enn det har jeg ikke klart å finne ut av foreløpig. :)

Skjermen min blir ikke hvit, men den har en tendens til å gå fra sterkt lys til litt svakere innimellom. Tror det er vanlig da. Slik du beskriver det, virker det som om noe er feil med skjermen. Du bør da ta med mobilen til den du kjøpte den hos og reklamere på den. Er den kjøpt på internett bør du skrive mail til dem og forklare problemet. Du som forbruker trenger ikke å forholde deg til nokia hvis du får problemer med et produkt du har kjøpt. Du kan gå rett på selger.

Håper det ordner seg for deg! :)

7781408[/snapback]

takk for hjelpen! har skrevet mail nå!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Yoshi

Da var min 7390 bestilt. :wee: Får den forhåpentligvis før helga, hihi. ^^ Gleder meg til å bytte ut min gamle Siemens og gå tilbake til Nokia <3.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Og da var den i hus. Førsteinntrykket er at den er brilliant! Men så har jo jeg gått fra en over to år gammel Siemens CX70 som begynte å dra på årene... Skriver en brukertest av denne om noen uker når jeg har fått testet den fullt ut!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dere som har hatt den en stund, hvordan er egentlig batterikapasiteten på den med litt variert bruk?

Jeg har nettopp blitt frastjålet min 6288, og vil ikke ha den igjen da jeg ikke er fornøyd med batteriet.

Jeg HATER å kjøpe ny mobil. Går i total autistmodus og leser tester og brukertester i ukesvis (brukte 3 uker på å bestemme meg for mobil sist) og er likevel aldri fornøyd.

Problemet er at jeg vil ha kvalitet over hele linja (unntatt spill, de er likegyldige), men til ikke mer enn litt over 3k uten abo.

Lenke til kommentar

Det har først nå gått opp for meg at man kan slå av det siden jeg aldri surfer, og har prøvd videosamtale EN gang for å prøve det.

Gjør 3g aktivert noe forskjell på mms e.l? Og hjelper det noe spess på batteritiden?

Har alltid syntes 3g-telefonen som ble stjålet ikke var så treg på å få dem avgårde som telefonen før der igjen.

Lenke til kommentar

Jeg må bare si, jeg er fortsatt veldig fornøyd med min 7390.. for min del går det 7-10 dager i snitt mellom hver gang jeg lader den fortsatt og det synes jeg er akseptabelt.. :) Men.. Noen som kanskje har noen themes og sånt å dele med meg? :) Jeg aner ikke hvor jeg kan finne slikt.. må passe til telefonen! :D

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Jeg må bare si, jeg er fortsatt veldig fornøyd med min 7390.. for min del går det 7-10 dager i snitt mellom hver gang jeg lader den fortsatt og det synes jeg er akseptabelt.. :) Men.. Noen som kanskje har noen themes og sånt å dele med meg? :) Jeg aner ikke hvor jeg kan finne slikt.. må passe til telefonen! :D

8481139[/snapback]

Porcelina fikk du noe problem med laderen?

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Har hatt 7390 siden mars nå.

Eneste jeg har å utsette på den, er at den ikke er like rask som jeg vil den skal være. Det går f.eks. sakte å navigere i bilde-/videomapper med mange store filer i. Og om man skal se film på den, klarer den ikke spille av fila ordentlig om den er for stor. Selv om den filmer i 640x480/30fps, blir dette altså altfor kraftig kost, så det hakker seg av gårde og om det er lange opptak (over 1min), er det mindre enn ett bildeskifte i sekundet og man hører bare lyden.

Er dette et problem for noen andre, eller vil det løse seg ved å oppdatere programvaren? Og hvilken kabel må jeg i så fall bruke for å oppdatere? Har spurt Nokia, men ikek fått noe svar. Er det nødvendig å bla opp flere hundre kr for en kabel, eller kan jeg bruke en helt vanlig mini-USB-kabel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...