Gå til innhold

Ok.. jeg blir gal av å vente på Nokia 7390!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

æsj, blei ikke noe mobb på dag heller :( Pakka er fortsatt i Stokke.. håper jeg får den før jul iallefall. håper på imorra men det spørrs nok.

Hadde jeg fått med meg at Mpx sine kontorer lå i sandefjor før jeg bestilte med pakkepost hadde jeg råkjørt ditt på onsdagen å hentet den selv..

Lenke til kommentar
Har eid min dose av samsung telefoner, var en samsung som tok livet av seg mens jeg ventet på 7390'en.. :p Bare synd holdbarheten på de telefonene er så kort, egentlig.. pluss, telefonen jeg hadde mangla sikkert tusen ting som 7390'n har :S

Totalinntrykk sålangt da Andynator? ;)

7548143[/snapback]

Totalintrykk....blir litt for tidlig enda......har ikke fått trykka så mye......men følgende har jeg fått med meg....

ok utseende

svake skjermer

kjedelige menyer

hakkette via a2dp

fikk 6 kanaler inn på radio derav 2 som var tilfredstillende

fikk ikke den automatiske blitsen til å gå av

minnekort under batteri :(

Synkroniserte som en drøm med outlook (via bluetooth)

Lett å sette opp mot handsfree, a2dp og pc

god mp3 spiller

radio(en av grunnene til at jeg nå selger min d900)

3g bryr meg døyten

ellers får jeg trykke og lese litt på jobb i kveld :cool:

7548320[/snapback]

Hm svake skjermer, vil ikke si mine skjermer er svake jeg.. men den lyssensorgreia avgjør jo litt da tror jeg?

Jeg fikk inn 5 kanaler på radio, som alle funka fint..

Kameraet skal jeg teste grundigere idag tenkte jeg.. ta bilder i litt forskjellige omgivelser,lys og sånn.. tviler på at jeg blir å legge vekk mitt kjære digitalkamera for å si det slik, hehe ;) Men greit å ha for spontane ting man vil ha bilde av kanskje?

Mp3 spilleren var fin ja.. men tror også her at jeg ikke gir slipp på min lille creative zen v, tror mp3 spilleren sluker noe batteri fra telefonen.. 3G aner jeg ikke hva jeg kan bruke til for å være ærlig.. :p sikkert like interessant som a2dp? :D

7548388[/snapback]

a2dp er kjempegreier kjære deg...men skjønner nå hvorfor nokia ville holde det hemlig....funker like dårlig her som med tytn jeg hadde. Med samsungen kunne jeg gå både oppe og nede i huset uten brudd i lyden......nå må telefonen nærmest ligge klistret inntil øyret :thumbdown:

3g er bare tull å tøys....skru det av og du sparer strøm

Ellers har jeg funnet den bakgrunnsgreia med planeter som fyker forbi...den er bra

Den lille skjermen er skuffende...den er jo nærmest i svart hvitt :(

Ellers er der gratis innstillinger på nokia sine sider slik at du nå får mailen din inn på mobilen :w00t:

Har fått stilt inn menyene i fronten på hovedskjermen slik at de inneholder det jeg vil. :yes:

Så er det lenge siden jeg har hatt telefon med smailier....det hilser jeg velkommen selv om animasjonene på d900 var en galakse over

Bilder har jeg ikke fått testet skikkelig enda

Lenke til kommentar

bra telefon??

Joda...er ikke så gale...,men er jo nokia ....hat...e..... nokia.....

Men mye bra her da..........men blir ikke sjokka om det blir en ny supertynn oppgradert samsung til neste år igjen da...hehe

Jeg lurer på om noen vet hvor mann får kjøpt slik en overgang fra 2.5 til 3.5 så jeg får brukt fm senderen min(som jeg får til jul)

Lenke til kommentar

Fikk min 7390 i dag. Må si jeg også er skuffet over skjermen. Skulle vært mulig å stille lysstyrke, den er alt for svak, og dessuten ganske svak på farger, særlig ytterskjermen.

Når man har tatt bilde, bør det være mulig å sende det med en gang, men her må man ut og inn igjen via galleri, evt "opprett ny melding" for å sende. Noe treg i menyene er den og.

Men jeg må si jeg synes det er en utrolig flott telefon, veldig lekker å se og ta på. Positivt overrasket over design og "byggekvaliteten".

Har også N73, og da blir man fort skuffet over andre skjermer. :) Tok noen bilder med begge, for å sammenlikne. Beklager elendige motiv, men det er kveld, og tar meg ikke tid til mer innendørs.

N73:

th_22122006466.jpg

Link:

http://i7.photobucket.com/albums/y253/ront...22122006466.jpg

7390:

th_Bilde009.jpg

Link:

http://i7.photobucket.com/albums/y253/rontonic/Bilde009.jpg

N73:

th_22122006465.jpg

Link:

http://i7.photobucket.com/albums/y253/ront...22122006465.jpg

7390:

th_Bilde008.jpg

Link:

http://i7.photobucket.com/albums/y253/rontonic/Bilde008.jpg

N73:

th_22122006464.jpg

Link:

http://i7.photobucket.com/albums/y253/ront...22122006464.jpg

7390:

th_Bilde007.jpg

Link:

http://i7.photobucket.com/albums/y253/rontonic/Bilde007.jpg

Lenke til kommentar

Har hatt mobilen et par uker nå og er veldig godt fornøyd.

Mobilen er veldig bra og har stort sett alt man trenger.

Er ikke så opptatt av tekninske ting, så jeg blåser i at mange her rakker ned på mobilen.

Har hatt både SE, Samsung og Nokia i det siste, men ingen som jeg er like fornøyd med som denne.

Bor i Oslo og Radioen fungerer godt så lenge man er over bakkeplan og utendørs. Får inn det som er av radiokanaler uten problemer. Mp3 spilleren fuungerer også veldig bra. Kanskje ikke like bra som på SE, men mer enn bra nok.

Kameraet er også bra. Tar riktignok litt gule bilder, men funker bra. Ikke like bra som K800 og litt svakere blizt. Men funksjonen med at kameraet her automatblizt fungerer veldig bra.

Venter nå bare på 2GB minnekort som jeg har bestil, da blir det mye bilder og mp3.

Bildene blir vesentlig bedre på pc enn på mobilen. Som andre har sagt her er kanskje skjermen litt lyssvak. Kan bli spennede å se hvordan den fungerer til sommeren.

Litt uvant med at menyen er en liste nedover i stede for at det er 3x4 ikoner. Menyene ellers er gode og logiske. Synes ikke det er vanskelig å finne det jeg trenger. Av og til synes jeg nesten det er for mange valgmuligheter. Kan nesten velge hva som helst når det gjelder utsende og lyder. Veldig bra!

Største problemet for meg er at jeg bruker mobilen mye både til ringing, sms, mp3, radio og noe kamera. Dette gjør at batteriet bare holder en dag, og nesten ikke det heller. Av og til må jeg lade rundt midda om det har vært hektisk på jobben. Snakker for rundt 2-3 timer hver dag. Dette mener jeg er for dårlig. Har ikke hatt samme problem tidliger.

Noen som vet om der går an å bruke andre batterier på telefonen eller om det kommer noen nye?

Til slutt må jeg si at headsettet som følger med også er veldig bra. Gode høretutter som er gode å myke i stede for de harde jeg hadde tidliger. Blir ikke "sår" i ørene som jeg kunne bli etter mye snakking tidliger.

Har desverre kjørt over :blush: blåtannheadsettet mitt så jeg får ikke prøvd blåtann 2. Noen som har prøvd dette og kan anbefalle meg å kjøpe nytt?

Internett fungerer veldig bra i Oslo med rimelig god 3G dekning. Så lenge jeg surfer wap er det som å surfe hjemme.

Jobber med å få pushmail så kommer tilbake til hvordan dette fungerer senere.

Tror jeg har fått med det meste. Om noen forkalrer meg hvordan jeg laster inn blider og fil her kan jeg legge ut dette også.

En riktig god jul til dere alle! :dribble:

Lenke til kommentar
...Litt uvant med at menyen er en liste nedover i stede for at det er 3x4 ikoner.

..

Jobber med å få pushmail så kommer tilbake til hvordan dette fungerer senere.

...

7557826[/snapback]

Menyvisningen kan du endre. Stå i menyen, velg "valg", så "hovedmenyvisning". Velger du rutenett der, får du dette som du etterlyste.

Pushmail får du nok ikke til på 7390. Da snakker vi Blackberry.

Lenke til kommentar

Litt uvant med at menyen er en liste nedover i stede for at det er 3x4 ikoner. Menyene ellers er gode og logiske. Synes ikke det er vanskelig å finne det jeg trenger. Av og til synes jeg nesten det er for mange valgmuligheter. Kan nesten velge hva som helst når det gjelder utsende og lyder. Veldig bra!

7557826[/snapback]

Dette synes jeg også var uvant...men så trykka samboeren litt på telefonen...og vipps var det 3 x 4 ikoner som vanligt

Lenke til kommentar

Å lese alt dette får nesten meg til å ikke ville ha telefonen...... :hmm: Blir forvirret av alt.... :cry: Skal jeg lissom legge meg opp i det med skjermen, eller hva med batteriet og hva med menyene.. .Osv... Jeg har nå en Samsung E370, ikke en fancy smancy telefon - men den funker. Bildene er helt greie (har speilreflekskamera som jeg heller bruker i øyeblikk der ting skal være tydelige..) Batteri tiden er heller ikke å skryte på, men den holder nok til mitt bruk...

Men så er det jo hver sin smak og hvert sitt behov, hvordan man bruker telefonen er jo forskjellige fra en person til en annen.

Det å sammenligne den med N73 er jo litt tåpelig syns nå jeg, når N73 skal være råskinnet blant Nokia telefonene på det å ta bilder... Hehe.. Det er jo ment at N73 skal ta bedre bilder, uansett :) Men greit å se hvordan bildene blir!

Men mer en jente-vennlig telefon ut i fra det jeg har forstått da? Hehe... Sånn hvis man ikke MÅ ha tekniske spesialiteter.. ?

Endret av stinejenta
Lenke til kommentar

Joda, litt "feigt" å sammenlikne, men begge har jo 3 megapixel med autofokus. Men som du ser så er bildene på 7390 bra, opp i mot N73 sine. Det var også litt av poenget mitt, at de er ikke så lagt fra hverandre.

Jeg tror nok jeg vil anbefale deg denne telefonen om du ikke legger deg opp i det negative som trekkes frem her. Det er kun pirk fra de som har hatt bedre skjermer før (feks n73/d900), skjermen er absolutt mer enn god nok!

Menyen kan du som jeg også sier bestemme selv hvordan skal se ut, veldig lett å endre på dette. Batteri på telefoner med stor skjerm må lades ofte, sånn har det vært lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...