Gå til innhold

Fra DVD til xvid/divx fra kapitellene?[LØST]

Anbefalte innlegg

Jeg har dvdopptaker og tar veldig ofte opp musikkvidz og serier. Men strever med å få till å legge inn etter verdt kapitell istede ut fra en 999mb vob fil.

Alle filene fra dvd-opptakeren blir på 4x999mb og en på 256mb eller noe i den duren.

Jeg har ett program som jeg kan legge inn til xvid og divx fra vobb filene, det er slitsomt. Må sitte å redigere og av og til blir ting delt i to... noe som er vanskelig og få bra igjen... Noen som vet ett programm der man kan konventere fra kapitler og ikke fra de faste vobb filene?

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nja... Kommer jo ann på.

Hvor henter du filene fra? Direkte fra harddisken på opptakeren, eller på DVD?

Hvis det er på DVD, så kan det være det er IFO info på plata. Sjekk med DVD Decrypter.

7122941[/snapback]

Det er fra dvd platene ja. Den lagrer altid! i 0.99gb vobb filer som da kutter rett fra en film e.l. Så må jeg sette det sammen igjen.

Viss jeg tar opp to reklamefilmer (f.eks) jeg starter og stopper for vær de. Så er det ikke sikkert de havner i samme fil og jeg må da kansje sveise sammen den ene... noe som er iritabelt og tar lang tid...

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Det var jo ganske enkelt da :)

Ta å last ned DVD Decrypter 3.5.2.0, velg IFO på mode, da skal du få opp en liste over alle de forskjellige kapitlene på DVDen ;)

7131125[/snapback]

Så kan jeg velge ett kapitel og få det over i dvix/xvid format?

Hadde vært kjekt. Tok opp blant annet sverde i stenen i går fra disney channel :p

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Du kan velge et kapittel ja, så kopierer DVD Decrypter kun den dataen som ligger i det kapittelet ;)

Da får du .vob filer, så du må kjøre de igjennom Dr. DivX eller lignende for å få DivX/Xvid :)

7131154[/snapback]

Hørtes bra ut :) skal teste når jeg kommer hjem på onsdag :)

Takk,takk :love:

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...