OmniDux Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Hva er egentlig forkskjellen på Solaris og OpenSolaris? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Du kan sammenligne forskjellen mellom Solaris og OpenSolaris med forskjellen mellom RHEL (Redhat Enterprise Linux) og Fedora Core. OpenSolaris utvikles i et community (sponset av Sun) mens Solaris er det ferdige, kommersielle produktet av dette. Forskjellen mellom Solaris og RHEL er at Solaris er gratis, hvem som helst kan laste det ned. Dette er ikke tilfelle med RHEL. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Hehe, jeg sitter faktisk og installerer solaris 10 nå.. Tenkte jeg burde sjekke det ut etter at du har posta så mye pent om stigfjel. Installeren likte ikke helt sata disken min, men jeg tørka litt støv av en gammel 13gB ide disk, og nå er den i gang med å installere:) Endret 8. november 2006 av Zerge Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Hehe, jeg sitter faktisk og installerer solaris 10 nå.. Tenkte jeg burde sjekke det ut etter at du har posta så mye pent om stigfjel. Installeren likte ikke helt sata disken min, men jeg tørka litt støv av en gammel 13gB ide disk, og nå er den i gang med å installere:) 7246145[/snapback] Hvilken SATA-kontroller er det snakk om? Det som lønner seg for å se om kontrolleren er støttet, er å gå inn i Solaris Hardware Compability List (HCL) og se etter kontrolleren der. Dette er en liste som gir ganske nøyaktig informasjon om hva som er støttet i Solaris. Vil sterkt anbefale å se litt på ZFS og Containers når du først skal teste ut Solaris. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 ULI m1573 sørside på det hovedkortet jeg benytter meg av til dette formålet, og det finner jeg ikke noe informasjon om:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå