Gå til innhold

Problemer med Xbox Live, CoD2 og chat

Snikpellik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Noen som vet hvilke porter jeg bør åpne for Xbox Live?

7124012[/snapback]

Forward port 88 og 3074 til Xboxen sin IP, og ting bør bli gull og grønne skoger.
Lenke til kommentar
Heisann, det er godt mulig at en sånn tråd finnes fra før, men.

Jeg har uansett fått problemer med Xbox Live. Jeg får ikke joinet Voice Chat eller Video Chat, får bare feilmeldinger. Dette skjer også i Call Of Duty 2 når jeg skal joine andre. Jeg får stadig meldingen "Unable to join game session" i spillet. Dette skjer ikke hver gang.

Så jeg lurte på hva jeg kan gjøre for å løse dette? Jeg kjører trådløst. Må jeg åpne porter på routeren? Isåfall, hvordan gjør jeg dette og hvilke porter skal jeg åpne for Xbox Live?

Setter stor pris på om noen kunne hjulpet meg!  :)

7122544[/snapback]

Ofte trenger du bare skru av dhcp på din trådløse router slikt at du får ip fra din ISP og ikke router.

For å sjekke ip skriv cmd i start menyen så ipconfig. Har du ip fra routeren starter den som regel på 192.xxx.x.x men har du ip fra ISP skal du ha ip som starter på 10.x.x.x

Jeg hadde akkurat samme feil som deg. Selv om jeg fikk NAT open i test xbox live connection, datt jeg ofte ut i spill og mange jeg ikke kunne snakke med.

Ingen ting hjalp før jeg skrudde av dhcp i routeren, fikk ip fra ISP i stedet til router

Dette gjelder om du har et modem som er koblet til en trådløs router

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...