helmikk Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Har fått meg ny pc, og det som er problemet er at jeg lagger bortover på cs. Pingen er grei, men jeg stopper opp ved 2 secs mellomrom. Hva er galt? Har et P5W hovedkort og CLUB3D x1950XTX, Intel core duo E6600 osv. Forstår ingenting ... Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Første som slår meg er drivere... Har du innstalert nyeste catalyst 6.9? Så ville jeg ha skjekka ut temperaturer... og etter det, spurt på forumet Lenke til kommentar
helmikk Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Har innstalert den driveren som følger med skjermkortet + jeg klarte ikke å innstalere den driveren jeg fant på ati.com. Tempen ligger på 60 grader(skjermkort), cpu 27 grader. Edit: LAN funker fint så..., jeg vet ikke jeg.. Endret 21. oktober 2006 av helmikk Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) LAN? De driverne skulle fungere de, temperaturene ser også OK ut. Får du noen error i konsoll? inne i CS altså Forresten, gå inn på video innstillinger... Det står ikke direct3d, eller opengl der, sant... ikke software? Endret 21. oktober 2006 av Mixy Lenke til kommentar
helmikk Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Får ikke noe error, det står på opengl. Tviler det er skjermkortet, tipper det er nettverks kortet elns, siden det bare skjer på internett. Er sannelig ikke sikker. Har jo dual gb lan, vet ikke om det skal ha noe å si, P5W er jo et ganske respektabelt hovedkort. Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) leste et sted her på forumet ang. dual core og spill Finner ikke igjen tråden, men var noe med å kjøre på en core når du spiller cs siden det ikke har støtte for dual. edit: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...hl=+dual+++core riktignok for amd dual men.............. Endret 21. oktober 2006 av CrazyD Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg kjører dual core fint med CS, uten noen optimizer eller noe. Dette er riktignok AMD. prøv dette: Ctrl+alt+delete ta fram prosesser taben, finn hl.exe, høyreklikk. "Set Affinity" heter det på engelsk, det er den nederste av alternativene der. Så haker du bare av på en av kjernene. Lenke til kommentar
helmikk Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 men det funke jo på lan.... då har det jo ingenting me det å gjør viss det ikkje funke på internett, då må det jo vær någe me nettverkskortet elns. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Asså, at du kan spille på LAN med kompiser? På local server? Lenke til kommentar
helmikk Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 d, har eg ikkje prøvd før.. for pcen e såpass nye. men, det kan jo ikkje vær skjermkortet viss eg klare å laga game sjøl, det kan heller ikkje vær cpuen då? Ka kan det vær når det ikkje funke over internett. Forstår ingenting eg, for den pcen eg har sko klart cs, lett. Og det gjør den og når eg create selv. Men ikkje på internett, pingen,fpsen, alt er 100% . Det er bare den hakkinga, det at jeg stopper opp, per 2sec. Lenke til kommentar
Dr.Johnsen Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Tenkte jeg skulle slenge meg på .... 1950XTX finnes det ikke drivere til bare beta 6.10b så det er bare og smøre seg med tålmodighet og vente på bedre drivere Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Tenkte jeg skulle slenge meg på .... 1950XTX finnes det ikke drivere til bare beta 6.10b så det er bare og smøre seg med tålmodighet og vente på bedre drivere 7123262[/snapback] Det er ikke ett driverproblem når det kun er snakk om over internett. Men denne infoen hjelper sikkert andre der ute Anyway, får du noen error i konsoll eller noe uvanlig der? Når du spiller over nett? Lenke til kommentar
dopus Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 vill tro at problemet er sofware relatert. Har du winxp med sp2 og alle de siste feilrettingene fra microsoft. Har du de siste driverne til skjermkort og hovedkort*(som inkluderer lyd og nettverkskort). Har du åpnet alle portene du trenger for spillet på din interenett forbindelse? Lenke til kommentar
helmikk Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Ikke for å være frekk, men jeg er ikke helt tom når det gjelder data. Jeg har gjort alt det rette når det gjelder innstallasjoner, har tilogmed innstalert drivere til det trådløse nettverkskortet for å se om det var det som gjorde det. Men jeg har bare ikke vært borti dette før, WOW funker på internett og spiller bf2 med full grafikk. Spiller cs på lan uten noe hakking, jeg spiller wc3 på lan uten hakking. Det er bare cs på internett jeg sliter med. FPS,MS osv er helt fint, det stopper bare opp per 2sec, alle andre på servern, når jeg speccer dem, lagger ikke. Det er bare jeg som lagger. Det er akkurat som at det er tastaturet eller nettverkskortet. Men da hadde jo alle lagget viss det hadde vært nettverkskortet. Forstår ingenting, skal prøve å bytte tastatur. Endret 22. oktober 2006 av helmikk Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Står det noe i konsollen? trykk | med før tdu går inn på en server, så ser du om det står noe uvanlig, en error eller noe der. Sammenlign det du får, med det som står der når du kjører på med LAN server. Lenke til kommentar
helmikk Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Står ingenting der. Lenke til kommentar
CodeDeleted Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Noen ting du kan teste. Gå inn på console i cs og sett: cl_cmdrate 100 cl_updaterate100 rate 25000 Har hørt at det kan være noe med musen. Har du mus drivere inst.?? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Står ingenting der. 7125489[/snapback] Ingenting utenom det som står i konsollen på LAN server? Noen ting du kan teste. Gå inn på console i cs og sett: cl_cmdrate 100 cl_updaterate100 rate 25000 Har hørt at det kan være noe med musen. Har du mus drivere inst.?? 7125718[/snapback] disse ratsene er standard, i tillegg til at de er de samme for LAN server og WAN servere. Du kan jo prøve med en reinnstallasjon av spillet? Lenke til kommentar
helmikk Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 har prøvd å innstalere det på nytt, har prøvd formatering. Har prøvd alt. det er jo helt merkeligt at det funker på lan men ikke internett. Lenke til kommentar
Sean M. Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Får ikke noe error, det står på opengl. Tviler det er skjermkortet, tipper det er nettverks kortet elns, siden det bare skjer på internett. Er sannelig ikke sikker. Har jo dual gb lan, vet ikke om det skal ha noe å si, P5W er jo et ganske respektabelt hovedkort. 7122675[/snapback] Fungerer ikke ATikort bedre med D3D? Har du prøvd med Direct3D? Kan vel ikke skade. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå