Mister Awesome Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Hei. Jeg prøver akkurat ut Ubuntu live å jeg lurer på om noen vet hvor jeg kan finne hard disken der hvor jeg har musikken min sånn at jeg kan spille av den med ubuntu live, Mvh stolmann Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Skriv følgende i kommandolinjen/terminalen: sudo mount -a Deretter taster du inn root-passordet. EDIT: Håper det er dette du trenger hjelp til. Synes spørsmålet ditt er litt uklart. Endret 21. oktober 2006 av Kadmium Lenke til kommentar
wil Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 skal han ikke ta med i kommandoen hva partisjonen heter da kanskje? Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 sudo mount -a vil mounte alle partisjonene slik de er satt opp i /etc/fstab. Lenke til kommentar
oladunk10 Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 hm, blir det lagt til linjer for disker i fstab automatisk da? ..man kan bruke dette verktøyet til å mounte disker: system -> administration -> disks opprett katalog ("access path" eller "mount point") og klikk "enable" - så er du inne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå