Even. Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Har lenge gått (eller i hvert fall siden i går kveld) og undret over hvorfor ting med mintsmak blir fobundet med kulde og snø. F.eks i reklamene for Extra-tyggi. Der er det alltid noen snødekkede fjell i bakgrunnen og gjerne noe kald vind som blåser rundt. Samme med chilli og sterk mat. Folk som spiser chilli på tengefilmer blåser alltid flammer etterpå. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Fordi man blir kjølig i munnen hvis man spiser mintgreier, og varm i munnen av chilli osv. ? (hvorfor opprette tråd da man kan spørre i "snedige ting du lurer på" ?) Lenke til kommentar
Novocaine Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Det med chillien er jo ganske selvsigende, ettersom man kan bli ganske varm i toppen av å spise sterk mat. Når det gjelder minten er det sikkert ikke dypere enn at minten og frisk og det er snø og kald luft også. Lenke til kommentar
Solid Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Ta et par mints. Så drikk et glass vann. Derfor forbindes minstsmak med kulde. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Antakeligvis fordi man grøsser når man spiser noe som smaker mint. >.< Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Antakeligvis fordi man grøsser når man spiser noe som smaker mint. >.< 7122764[/snapback] Gjør man? Men er det vel som Zlimy sier. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Antakeligvis fordi man grøsser når man spiser noe som smaker mint. >.< 7122764[/snapback] Gjør man? 7122780[/snapback] Jeg gjør det, i hvert fall. Lenke til kommentar
ferrgott Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Må bare si jeg syntest dette var tidenes tråd Liker egentlig ikke mint jeg. Lenke til kommentar
MrSifter Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Må bare si jeg syntest dette var tidenes tråd Enig, skulle ønske det var MIN Tråd Lenke til kommentar
DNA Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Mint har en kjølig smak forbinner jeg det med kulde. Aldri likt mint Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 hvis du tar en mint, og puster inn likkt kjølig luft vil lufta virke veldig kald... tar du en mint i -30 er det ett helvete Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Et annet interessant spørsmå er hvorfor noen tror mintsigaretter er mindre skadelig enn vanlige ... Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 7138063[/snapback] Nammenam! Svar på tråd: Mintsmak smaker "kaldt". Akkurat som krydret mat smaker "varmt". Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Et annet interessant spørsmå er hvorfor noen tror mintsigaretter er mindre skadelig enn vanlige ... 7138160[/snapback] her er en mulig grunn: Mint er sunt røyk er veldig usunt veldig usunt+sunt=usunt dermed er det ikke veldig usunt mer mintsigaretter... de smaker vel mer sunt også tror jeg(røyker ikke selv) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Ifølge en amerikansk studie er ikke mentol-sigaretter farligere enn vanlige sigaretter, men de er mer vanedannede og hardere å bli kvitt. Usikre på grunnen 1535 røykere var involvert i undersøkelsen, derav 808 kvinner og 727 menn. Av deltakerne røykte 63 prosent mentolsigaretter og 36 prosent ikke-mentol. - Vi var interessert i å se på om mentol-sigaretter var mer skadelig enn andre sigaretter. Det var de ikke, men vi fant imidlertid ut at det er vanskeligere å slutte å røyke om du røyker sigaretter med mentol, sier forskningsleder Mark J. Pletcher ved Universitetet i California. Kjelde: Det Nye Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hvorfor forbindes skinke med kjøtt? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hvorfor forbindes skinke med kjøtt? 7139753[/snapback] Fordi skinke=kjøtt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå