Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL og modemtyper og ruterkompabilitet

Anbefalte innlegg

Har hatt Telenor ADSL en del år og sitter fortsatt med et Zyxel Prestige 600 Modem. Tror jeg fikk det i 2002 eller tidligere.

Tidligere hadde jeg en Dlink 614 eller 617 router som taklet dette modemet fint. I dag sitter jeg med et Asus WL-500g som jeg sterkt vurdere å bytte ut.

Hvis jeg mister internett fobindelsen klarer ikke routeren å reconnecte til modemet. Må nappe ut kabelen i routeren for å få kontakt med modemet igjen.

Skal nå flytte å lurer da på om jeg bør be om å få nytt modem fra Telenor? Mener å ha hørt at de nå har en annen type modemer der man ikke bruker PPoEe for å koble til ADSL?

Skal også ha ny router og vil ha noe rocksolid greier med Gigabit ethernet på NIC siden samt trådløst. Vurdere også å kjøpe en gigabit slaverouter (ikke trådløs) for å sette i stua og koble til spillekonsoller, mediasenter og annet herk.

Noen som har tips på hvilke rutertyper som takler reconnect til Telenor ADSL bra uten krøll og har god støtte for ip telefoni?

Bør jeg "ødelegge" zyxel modemet under flytting og be om et nytt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller spør etter liste over kompitable modem-routere, og kjøpe akkurat den du vil ha selv!

7122193[/snapback]

Hmm. Så enkelte routere har innebygget modem? Da slipper man en boks og en strømforsying. Hadde vært kjekt. Har du noen link til slike lister?

Får evt. bla litt på online.no og se hva jeg finner...

Lenke til kommentar

Eller spør etter liste over kompitable modem-routere, og kjøpe akkurat den du vil ha selv!

7122193[/snapback]

Hmm. Så enkelte routere har innebygget modem? Da slipper man en boks og en strømforsying. Hadde vært kjekt. Har du noen link til slike lister?

Får evt. bla litt på online.no og se hva jeg finner...

7122267[/snapback]

Her er linker til noen kombinerte ADSL/ADSL2+ modem/routere :

3Com ADSL2+ Wireless 54 Mbps 11g Firewall Router

Billion 7300G Wireless ADSL/2+ Router m/ WPA, QoS, 4P switch, 54 Mbps 802.11g

Har erfaring med begge disse og de er enkle å sette opp og fungerer greit.

:-)

Lenke til kommentar

Har du hatt linje siden 2002, så dekker sannsynligvis Telenor nytt modem til deg.

Ring dem å si at alle lampene på modemet sluttet å lyse (da må du selvsagt ha modemet frakoblet linja). Har du flaks så sender de et Speedtouch 546 modem/router, uflaks så sender de et nytt 600.

Litt usikker på om de fortsatt sender ut de gamle der.

Koster deg ingenting å prøve uansett.

Lenke til kommentar

SATANS!

Gikk akkuratt inn på online.no og sjekka opp den nye adressen.

Ja, du kan bestille Online ADSL!

Tekniske forhold i linjenettet der du bor medfører at vi kan levere maks hastighet 1500/300 til din bolig.

:wallbash:

Da er jeg nødt til å hoppe på borettslaget kablemodem via Canal Digital for å få fart på linja. Sitter på 4 megabit i dag og NEKTER å gå ned til 1500. I verste fall får jeg vel dårlige enn dette og det midt i tjukkeste Oslo....

Lenke til kommentar
Canal Digital Intenett pakke MEGA AKTIV

hastighet inn 10000/2000 hastighet ut

pris 447, (jobben betaler)  :!:

Så kan Telenor 4 Mbit ADSL drite og dra!

7122651[/snapback]

10000/2000 linje "for free",det må jeg si er en grei deal. Og skjønner at å gå fra 4Mbit til 1.5Mbit ikke akkurat er noe å rope hurra for.Selv sitter jeg på råtten 56k linje men får en 1500/500linje før jul for første gang. Jeg er faktisk overlykkelig. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...