Gå til innhold

Norske utviklerselskap

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemmer, Funcom er forøvrig også kjent for Den Lengste Reisen. Deretter har vi Innerloop med Projectt IGI, samt Razorwax med den kommende MMORPG-tittelen Darkfall, som vi i Gamer.no har skrevet sniktitt og intervju om.

Tor-Steinar Tangedal

Gamer.no

[ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-11-07 15:32 ]

Lenke til kommentar

Hehe , kan si det slikt at Funcom lever bare pga Anarchy Online nå , men jeg kan vedde på at så snart Star War Galaxies , neocrome og noen andre mmorpg's kommer ut så vil ikke AO ha så mye å tilby , siden Funcom ikke klarer å holde ritt med div bugs og andre små irriterende ting de hadde lova oss stakkarer som spiller nuh

Lenke til kommentar

Funcom er ikke lenger hva jeg betrakter som et Norsk selskap. Det virker som mesteparten av driften foregår fra bl.a. England. Ser for meg at Funcom om kort tid er enten oppløst (p.g.a. SWG, Planetside og lignende konkurrenter) eller solgt ut av Norge og går tilbake til små online spill.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-07 18:54, skrev Hidden:

Funcom er ikke lenger hva jeg betrakter som et Norsk selskap. Det virker som mesteparten av driften foregår fra bl.a. England. Ser for meg at Funcom om kort tid er enten oppløst (p.g.a. SWG, Planetside og lignende konkurrenter) eller solgt ut av Norge og går tilbake til små online spill.

Dette medfører ikke riktighet.. Funcom er og blir et norskt selskap. De har hovedsete i Oslo og her foregår det meste av kodinga på Anarchy.. De har også et kontor i statene hvor de har support folk og GM's.

Funcom kommer til å bestå - og det er bra... for det er NOEN som må sette Norge på gamer-kartet! Innerloop klarer jo ingen ting... de bare utsetter og utsetter IGI2.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-09 13:35, skrev djorgen:

Innerloop klarer jo ingen ting... de bare utsetter og utsetter IGI2.

Skuffende holdning som tyder på at du har liten respekt for det de driver med. De prøver å gjøre produktet sitt så bra som mulig, og ønsker ikke å lansere et produkt de ikke føler seg ferdig med. Sånt setter jeg pris på. Det er mange andre selskaper som driver slikt også, Blizzard er en av dem, og dere vet alle hvordan kvaliteten på Blizzard-spillene er. En skal vise respekt for de selskapene som ikke bryr seg om lanseringsdato, og heller setter kvaliteten i høysetet.

Lenke til kommentar

Enig...

Drittkasting på selskaper som lager spill som er genuint morsomme eller nyskapende, istedenfor kun å fokusere på profitt er rett og slett feil. Det er disse selskapene som burde fått mest støtte fra oss. Se bare på 3DR, de aller fleste er kun negative til at DNF har blitt utsatt så mye som det har, og det er ikke mange av oss som støtter dem.

Jeg ble litt skremt når Codemasters blandet seg såpass mye inn i utviklingen av IGI2, men det virker som om mine bekymringer slo feil, heldigvis.

Lenke til kommentar

Dette beviser jo poenget mitt ganske greit...

DNF bruker per idag Unreal motoren, det er korrekt. Unreal motoren er egentlig et litt diffust begrep siden det egentlig ikke er èn motor, men en hel rekke. En bedre beskrivelse gir egentlig navnet "Unreal Tech". Epic sender ut engine updates til alle utviklere som bruker teknologien som tilhører dem, det vil si at 3DR har hatt tilgang til UT2003 teknologien lenge før UT2003 kom ut. I tillegg til dette driver de med en kontinuerlig oppdatering av 3D-motoren selv.

Og en ting til...3DR har aldri brukt "Unreal1" motoren, de skiftet fra Q2 motoren til Unreal Tech på et tidspunkt hvor den daværende build'en var den samme som UT.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: CAT-scan på 2002-11-09 15:50 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: CAT-scan på 2002-11-10 00:52 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Skuffende holdning som tyder på at du har liten respekt for det de driver med. De prøver å gjøre produktet sitt så bra som mulig, og ønsker ikke å lansere et produkt de ikke føler seg ferdig med. Sånt setter jeg pris på. Det er mange andre selskaper som driver slikt også, Blizzard er en av dem, og dere vet alle hvordan kvaliteten på Blizzard-spillene er. En skal vise respekt for de selskapene som ikke bryr seg om lanseringsdato, og heller setter kvaliteten i høysetet.

Come on! Det at de ikke klarer å gjøre spellet ferdig i tide er i bunn og grunn deres egen feil - de har ikke EGENSKAPENE til å gjøre det ferdig. En som jobba i Funcom sa at: "De som blir sparka i Funcom får jobb i Innerloop...". Det sier det meste..

Når spellet endelig kommer ut er jeg BOMBESIKKER på at det inneholder masse feil og mangler, selv om de har brukt mange måneder mer enn det de egentlig skulle bruke.

Innerloop bruker ikke ekstra tid for å "polere" spillet - de bruker tida til å gjøre det sånn passe FERDIG. At de har feilvurdert utviklingstida med mange måneder er jo ganske rart.. Det vitner om dårlig arbeid og struktur i selskapet.

[ Denne Melding var redigert av: djorgen på 2002-11-10 04:25 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-09 14:16, skrev CAT-scan:

Enig...

Drittkasting på selskaper som lager spill som er genuint morsomme eller nyskapende, istedenfor kun å fokusere på profitt er rett og slett feil. Det er disse selskapene som burde fått mest støtte fra oss. Se bare på 3DR, de aller fleste er kun negative til at DNF har blitt utsatt så mye som det har, og det er ikke mange av oss som støtter dem.

Jeg ble litt skremt når Codemasters blandet seg såpass mye inn i utviklingen av IGI2, men det virker som om mine bekymringer slo feil, heldigvis.

Takk, CAT-scan. /me applauderer.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-10 04:21, skrev djorgen:

En som jobba i Funcom sa at: "De som blir sparka i Funcom får jobb i Innerloop...". Det sier det meste..

Kan det tenkes at noen enkelt og greit ikke helt takler stort-selskap-liten-individuell-innvirkning-syndromet? Er det åpenbart at de som sparkes fra Funcom er dårligere til å lage spill enn de som fortsetter? Er Project I.G.I. et dårligere spill fordi enkelte ansatte har blitt sparket fra Funcom?

Quote:

(...) er jeg BOMBESIKKER på (...)

(...) Innerloop bruker ikke ekstra tid for å "polere" spillet - de bruker tida til å gjøre det sånn passe FERDIG. (...)

Et lite spørsmål: Hva vet du om det? Er du beta-tester? Innerloop-ansatt?

Quote:

Come on! Det at de ikke klarer å gjøre spellet ferdig i tide er i bunn og grunn deres egen feil - de har ikke EGENSKAPENE til å gjøre det ferdig.

(...)

At de har feilvurdert utviklingstida med mange måneder er jo ganske rart.. Det vitner om dårlig arbeid og struktur i selskapet.

Å lage et spill er (forhåpentligvis) en dynamisk prosess. Planene må hele tiden redefineres, skjemaet endres daglig. Plutselig kommer noen med en idé som bare med, eller det dukker opp en ny feil som tar ekstra tid å rette opp. Jeg vil påstå det er langt mer urovekkende hvis lanseringsdatoen prioriteres foran innholdet.

Lenke til kommentar

Helt enig med Kent William.

Bare se på Battlefield 1942. Det ble lansert i nærmest uferdig tilstand, man MÅTTE jo installere 1.1-patchen for at det skulle være noenlunde spillbart. Selv da er det en god del feil vi venter på at 1.2-patchen skal rette på.

I dette tilfellet er det etter min mening Electronic Arts som har skylden. De rushet spillet for å kunne tjene mest mulig med gryn, med tanke på den populariteten BF1942-demoen hadde opparbeidet seg. Som jeg nevnte i en tidligere post, begynner jeg å se "Microsoft-nykker" hos EA. De tenker mye mer på pengesekken enn på kvalitetssikringen på spillene sine.

Moralen er: KVALITET er alltid bedre enn KVANTITET. Den som venter på noe godt...

[ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2002-11-11 13:24 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...