Gå til innhold

Tregere kamera med billig minnekort? D70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det første; ettersom forskjellige produsenter bruker forskjellige måter å måle hastigheten på, kan et billig kort på 133x være betydelig tregere enn et dyrere kort på 80x. Det er de billigste merkene som jukser mest med disse tallene.

 

For det andre ville jeg ikke anbefalt billige kort selv om hastigheten ikke er viktig. Driftsikkerhet og stabilitet er mye viktigere. For hvis kortet krasjer, så mister du alle bildene på det, og det skjer mye oftere med billige merker. Twinmos er ut fra egen erfaring verstingen, mens Lexar og Sandisk er de beste på dette. Jobber i fotobutikk og er borte i forskjellige minnekort hver dag. Vi fikk noen kort fra Canon som en erstatning for noe en gang, og dette var av merket Memorycorp. 30% av disse har i ettertid krasjet. Twinmos har vi aldri solgt, men på tross av det ser jeg ofte kort fra denne fabrikanten med feil, mye oftere enn selv merket vi fører (Sandisk).

Lenke til kommentar

*full*

 

men!

 

Vi på Expert selger noen brikker (CF og SD) til 199,-

 

Disse er dritt!! hater billige brikker selv... eneste av brikker som funker er dyre lexar og sandisk brikker... de har "ikke" sammme "hastigheten" kanskje som Tekq brikkene til 199,- men har bedre drift sikkerhet og bedre hastighet i lengden...

 

Spørsmålet mitt er: hvorfor bruke masse penger på et kjapt og godt kamera, når du kan bruke få penger på brikken??!! resultater er enkelt og grei

RÆVVA!

 

Pris=KVALITET i de fleste tilfeller....

 

 

sorry GAYS som tror mot akkurat det....

Lenke til kommentar

jeg ved ikke noget om overførselshastighed, men :thumbdown:

 

Men med mit 350D kunne jeg tydeligt mærke forskel i hastigheden om jeg brugte almindeligt sandisk 1 gb eller Ultra II. Det var vel at mærke mest aktuelt når jeg tog serie billeder, hvilket jeg ofte bruger til specielt flyvende fugle - Der var ultra II markant hurtigere klar til nye skud

Lenke til kommentar
Overføringshastigheten til D70 er ca 30x så du vil ikke ha noen nytte av de aller raskeste kortene. Hvis du ikke bruker RAW-filer eller tar lange serier så har det ikke noe å si hvor raskt kortet er siden kameraet har en buffer.

Utover at det vil gå raskere å overføre til PC med minnekortleser da...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...