ZaiCoN Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 hvor kan eg få kjøpt forsterker til bil som er bra nok til 2 x 200W høytallerer, da er det snakk om vanlige høytallere som hadde i heima anlegget med bass, diskant og mellomtone, og hvor kan eg få kjøpt cd speller med fjernkontroll? Lenke til kommentar
duffy89 Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Bilradiospesialisten - www.bilradiospes.no Bilstereo - www.bilstereo.no Eltek - www.dynabel.no For eksempel... Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 takk rekner med denne klarer 2 x 200w høytallerer + 700w sub? http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1135 Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Tror nok ikke det er det første jeg ville ha kastet på denne. (ut ifra specs) Hvilke høyttalere og sub er det snakk om ? Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 suben eg skal ha er aktiv sub med innebygd forsterker så da trur eg nok den forsterkeren holder i lange baner Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Ok, da er det jo litt dumt å spør om den holder til 2x200w høyttalere + en 700w sub da subben ikke har noe med den forsterkeren å gjøre i det hele tatt da Desutten, du har vel ikke brukt for en 6-kanaler ? Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 grunnet eg spurte om det først var at den eg tenkte på først ikke var aktiv sub, men fant en aktiv etter litt mer leiting, men hvilken forsterker skal eg velge da til å drive 2 x 200W, skal kanskje ha litt krafigere høytallerer senere så er best å kjøpe en som er litt god, tenkte på 400W høytallerer senere Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Bare for å slenge ut et forslag: JBL Power PX-300.4 Om du skal ha sub er det ikke vits i å ha høyttalere med full bass som drar masse strøm igrunn. Bedre å få en fin,klar lyd ut av de Endret 21. oktober 2006 av espennyh Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 tenkte å kjøpe dette: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1143 http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1560 http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1597 http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1170 2 x http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=574 hvordan er dette oppsettet? Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 noen som vet om dette passer sammen? Lenke til kommentar
duffy89 Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Vil vel tro at det passer sammen ja, ser bra ut..... Lurt å ringe til dem for å få tips og tricks til montering.. Endret 22. oktober 2006 av duffy89 Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 forslag til noen 12" høytallerer som forsterkeren klarer, siden allerede har kasse som passer 12" Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 her var det ikke mye hjelp Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 forslag til noen 12" høytallerer som forsterkeren klarer, siden allerede har kasse som passer 12" 7185358[/snapback] Hvis du har en kasse som passer til en 12", så må du ha den subben som hører til den kassa... Du kan ikke ha hvilken som helst 12" i den kassa fordi om den har "plass" til en 12"... Mål hvor stor kassa er du, ant liter innvendig Lenke til kommentar
epifant Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Spørsmålene dine er omtrent like vanskelige å svare på som "Hvor mye veier en neger?". Hvor mange watt en høyttaler er oppgitt til å tåle sier egentlig veldig lite (dersom den er oppgitt til å tåle MANGE watt kan det faktisk bety at den er svært tung å drive). Akkurat som antall watt en forsterker er oppgitt til å yte sier veldig lite om hvor kraftig eller hvor god den er. Og som Weedman sier krever forskjellige 12-tommere forskjellige kassestørrelser. 35-40 liter lukket er vel regnet for å være et ok generelt utgangspunkt. Derfor hadde det vært utrolig greit med informasjon om hva slags høyttalere du skal drive, hva slags sub du har (dersom det er en aktiv sub beregnet for innebruk kan du IKKE bruke denne i bilen, ihvertfall ikke forsterkerdelen. 220 volt og 12 volt er to veldig forskjellige ting. Og glem inverter; en inverter som kan konvertere nok strøm fra 12 til 220 volt koster mer enn en dedikert bilforsterker). Hva slags bil du har, hva slags musikk du hører på og hva slags lyd du liker spiller også inn. Forslagene du kom med vil garantert produsere lyd, og riktig montert vil det sannsynligvis spille bedre enn et originalmontert stereoanlegg. Men noe bedre svar enn det er det ikke lett å gi før du gir oss noe mer å gå på Lenke til kommentar
Defus Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Legg også med hvor mye penger du tenker på å bruke. Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 forslag til noen 12" høytallerer som forsterkeren klarer, siden allerede har kasse som passer 12" 7185358[/snapback] Hvis du har en kasse som passer til en 12", så må du ha den subben som hører til den kassa... Du kan ikke ha hvilken som helst 12" i den kassa fordi om den har "plass" til en 12"... Mål hvor stor kassa er du, ant liter innvendig 7193508[/snapback] er vanlige høytallerer som skal være i kassene, ikke sub, skal måle størrelse når eg får tid Lenke til kommentar
epifant Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Vel, det samme gjelder fremdeles. Hvert element har såkalte Thiele/Small-parametre som i stor grad avgjør hva slags kassetype som passer best, og hvor stor kassen skal være. 80% parametre, 20% smak og bruksområde. For å relatere det hele til noe det ser ut som om du har interesse for: dersom jeg spør deg hvor stort kabinett jeg må ha til dataen min, hva svarer du da? Endret 1. november 2006 av epifant Lenke til kommentar
xerox4 Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 (endret) du må jo finne noe som gir god lyd i din bil. og montere deretter, jeg har montert noen anlegg, og det er forskjellig fra bil til bil.. men noen biler som jeg har bygget i, der bygget vi inn en kasse som var på ca 40 liter og den passet fint med en Alpine 1222D 12" sub.. som fikk egen forsterker. (monoblokk) og et par komponent sett i dørene fram og bak. som gikk på en 4-kanals forsterker. ga noe vanvittig lyd. bilen var en sedan Endret 2. november 2006 av xerox4 Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 har kjøpt dette: magneta 1000W forsterker magneta 700W sub 2 x 12" i kasse sony 210W 55W rhms høytallerer 6"x9" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå