Gå til innhold

Smerte ved bruk av razor copperhead


Anbefalte innlegg

Eg føle eg får vondt i høgrehanda av å bruka den nye razor musa mi. Googla litt og fant denne:

 

http://www.vaconline.se/news.php?id=86

 

"Omg this mouse sucks…because it’s not comfortable at all" + "So the first few days I honestly must say that it hurts in the hand after using it for a few hours and it was really annoying because it was difficult to play. But in a week my hand (not fully like 90%) got used to it and it didn’t hurt as much as before but when I thought about it, it started to hurt again."

 

Er dette nokre andre opplev også? Greit nok å ha ei presis mus, men viss det skal gå utover handa mi.. Eg spele ikkje så mykje.

 

Går det i tilfelle over etter ei viss stund? Eller blir det verre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også oppdaget at jeg får vondt i handa hvis jeg spiller mye. Problemet i mitt tifelle er at musa er mye smalere helt nede ved musmatte enn opp ved knappene. Når jeg spiller holder jeg lillefingeren helt ned ved musmatta, noe som vil si at lillefingeren blir liggende omtrent under ringfingeren. Når jeg så klemmer sammen for å holde musa på plass i handa får vondt i handa hvis jeg spiller mye. Knappene på høyre sida av musa har en idiotisk plassering. Bør jo være lettere tilgjengelig siden de brukes som "on-the-fly" sens.

 

Hadde musa hatt en litt annen utforming hadde den vært perfekt men synes den er i smaleste laget helt nede ved musmatta.

Lenke til kommentar

Hm, ser ut til at fleire misslike erogomien.

 

Eg skal jo tilstå at crosshairet i både cs og andre fps spel holdt seg ganske så i ro når eg prøvde musa for første gang, altså konge til spel.

 

Når eg nå er på internett bruke eg heller gamlemusa mx510, der eg kan kvila handa på musa istandenfor å holda over musa som om det faktisk er ei levande mus du må halda fast i på ein sikkelig krøkete måte.

Lenke til kommentar

Fikk musa samtidig med The_Creator (vi vant hver vår i C:C ZH compo :p), og jeg har kanskje brukt den mer enn han.

Var en dag her for litt siden jeg hadde vondt i armen og ikke helt skjønte hva det kom av, men det gav seg. Nå har jeg ikke problemer med den lenger, men så har jeg ikke hatt den allverdens lenge heller, så jeg vet ikke hvordan det blir over tid.

Lenke til kommentar
mange jeg kjenner har samma problem, de sier det er fordi den er så flat. prøv heller en annen mus, eks logitech G5, og skaff deg en tjukk musmatte, (som qpad 4mm) det kan hjelpe

7123832[/snapback]

 

 

Da jeg fikk min G5 fikk jeg sene-betennelse.

 

Tenkte ikke på muse-byttet før etter en liten stund.

 

Byttet mus og betennelsen forsvant.

Lenke til kommentar
mange jeg kjenner har samma problem, de sier det er fordi den er så flat. prøv heller en annen mus, eks logitech G5, og skaff deg en tjukk musmatte, (som qpad 4mm) det kan hjelpe

7123832[/snapback]

Jeg byttet tilbake til MS IE 3.0 fra Razor fordi jeg ble sliten i høyrehånda pga. at den var så flat, følte ikke hånda hvilte på den pga. at jeg måtte strekke den.

Lenke til kommentar

Selve musutformingen har noe å si, men det klart viktigste er vinkelen i forhold til armen/skuldrene og håndleddet ditt. Uten hvile for armen blir du sliten i skulderen og kan få bl.a. hodepine pga spenninger i kroppen. Med en gal vinkel i håndleddet vil du bruke muskler/sener du ikke bruker så mye til vanlig og kan derfor utvikle senebetennelse osv...

 

Men jeg skulle tro at man kan venne seg til de fleste mus over tid, det er sittestillingen som er farlig i det lange løp.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ikkje for å få liv i ein gammal tråd. Men etter eg solgte Logitechmusa mi og gjekk over til Razor på fulltid så har det gått bra med handa mi :)

 

Så alt ein treng er litt tilvenning, "alt går med litt vald og vasselin"....

 

Om eg vil få senebetennelse og musesjuka vil tida visa, men om det er razor sin feil eller bare musebruk det er eg ikkje sikker på :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...