Gå til innhold

restarting av maskin grunna skjermkort?

fanten83

Anbefalte innlegg

fekk denne i posten for litt under ei veke sia -> Komplett

Satte den sammen og installerte windows xp pro sp2. Oppdaterte så driverane til lydkortet og skjermkortet med det samme.

Driverane til skjermkortet er henta frå:

Asus sine sider (ASUS Enhanced Driver v1.37)

Nvidia sine sider (ForceWare Release 90 v91.47)

Problemet kjem når eg spela spel. Uten unntak restarta maskina når eg spela spel som Scarface, The Godfather, MotoGP3, FIFA07. Kjøre ikkje voldsom grafikk. Klikka like godt når eg kjøre 800x600 Medium details (mulig eg får spele LITT lenger før det klikka)..

Kjem blåskjerm med melding om systemfeil og at problemet ser ut til å ligge i fila nv4_display.dll (nåke sånt)....

Nåke eg kan gjere? E det pga skjermkortet berre e 64bit? Drittlei heile greia... :thumbdown:

Endret av fanten83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
linken funkerikke til meg så da må jeg spørre hvordan skjermkort er det.

hvilke psu og cpu har du?

7121505[/snapback]

Linken til komplett

Fikk opp outlook express men jeg klarte å ordne det jeg vettu ;)

*Edit:

Har hatt denne pc'n i ca 1 mnd nå. Den fungerer helt kjempefint, og er rask. Men er ikke noen gamer pc. Takler ikke å spille BF2, kommer inn i spillet ...men etter hvert så lagger det og pcn låser seg. Har en eldre pc som dette funker enda bedre på..så kan vel enten være Harddisken eller skjermkortet. Har prøvd å legge inn eldre drivere på skjærmkortet, dette hjalp ikke. Har også prøvd å sette inn speedlimit jumper på SATA disken, for å se om kanskje BF2 ville gå da. men neida....har prøvd å avinstallere BF2 helt fra scratch etc..

Har prøvd å få svar fra support fra Komplett, men virker ikke som de er interessert i å gi noe support, fikk bare beskjed om å sende inn igjen HD'n. Men jeg tenkte at kanskje flere hadde hatt trøbbel med denne SATA Hd'n mot hovedkortet, eller at skjermkortet ikke takler BF2 ? prøvd å finne ut mere på hjemmesiden til de som har levert kortet om klokkefrekvsen.

Men siden jeg ikke fikk noe vettugt svar fra komplett support så blir dette siste gang jeg kjøper en pc fra komplett. Har fått bedre service andre steder.

Virker som om dette er et problem for flere enn deg !

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
linken funkerikke til meg så da må jeg spørre hvordan skjermkort er det.

hvilke psu og cpu har du?

7121505[/snapback]

-AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939

-Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB

-Asus GeForce 7300GS 256MB DDR2

-ECS NFORCE4-A939, nForce4, Socket-939

e ikkje nåke datanerd så fremmedord og forkortinga når ikkje langt hos meg! :)

Lenke til kommentar

hehe.. Nei eg hadde ikkje forventninga til maskina i det heiletatt.. E egentlig berre innkjøpt for å kunne brukast til internett og musikk og sånn.. E ingen gamer.. Men syns det va litt merkelig at alt med grafikk skulle få maskina til å kræsje.

syns den burde klare bedre når min 3 år gamle laptop fiksa spel bedre enn det der.

Lenke til kommentar
For det første er det dumt å kjøpe socket 939 nå og et 7300GS er praktisk talt et kontor pc skjermkort, men nok om det.

Ser ut som det skjedde en feil under intalasjon av nVidia drivere.

Søk ettet drivercleaner på google last den ned og instaler driverne på nytt ...

7121501[/snapback]

hjalp ikkje.... fekk spelt fifa07 i 2 min med 1024x768 Medium detail før eg fekk blåskjerm.. føkk.

Lenke til kommentar

Q-Tec Midi tower ATX L-MD, Silver/Svart, L-Series, 350W Nätagg

Skulle ikke forundre meg om det står en Q-Tec strømforsyning i den heller.

Var jeg deg ville jeg prøvd å innstallert en annen strømforsyning i pc-en.... hvis du har en tilgjengelig f.eks fra en annen pc bare for å teste.

Q-Tec har et frynsete rykte.. bla yter deres 500w strømforsyning lavere enn en 350w fra Aopen/FS, med det i hode kan jeg bare grøsse over hvor lite en q-tec 350w strømforsyning vil yte.

Lenke til kommentar
Q-Tec Midi tower ATX L-MD, Silver/Svart, L-Series, 350W Nätagg

Skulle ikke forundre meg om det står en Q-Tec strømforsyning i den heller.

Var jeg deg ville jeg prøvd å innstallert en annen strømforsyning i pc-en.... hvis du har en tilgjengelig f.eks fra en annen pc bare for å teste.

Q-Tec har et frynsete rykte.. bla yter deres 500w strømforsyning lavere enn en 350w fra Aopen/FS, med det i hode kan jeg bare grøsse over hvor lite en q-tec 350w strømforsyning vil yte.

7121960[/snapback]

ja men ville ikkje då maskina kutte heilt!? Den slår seg jo aldri av....ikkje før eg trykke reset....kjem berre blåskjerm.. Og der står det jo nåke om nv4_display.dll.... Driverfil. Har ikkje nåke anna kobla på maskina enn det som fulgte i "pakken" ingen ekstra vifte eller anna stash..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...