Gå til innhold

2x1024Mb DDR2 900 til kr 2500,- ?!


Nassuz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du funnet ut noe mer om du får brikkene til den prisen?

 

 

Hvis det er som jeg tror er det Elpidia DDR2 800 brikker som PQI har handtestet og serfisert som DDR2 900.

 

Prisen tror jeg er riktig,men de er ikke på lager ennå,har hørt at prisen på DDR2 er på veg ned nå snart igjen,har jo vært dyrt de siste 2 månedene.

 

Timingen tror jeg er 5-5-5-15,noe som virker mer sannsynlig,men ikke meg imot å få 2gig 4-4-4-12 DDR2 900 brikker til 2500;- :!:

Men er ikke 100% sikker på dette. Noen som vet mer så post det her.

 

EDIT:leif

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

Timingen tror jeg er 5-5-5-15,noe som virker mer sannsynlig,men ikke meg imot å få 2gig 4-4-4-12 DDR2 900 brikker til 2500;- :!:

Men er ikke 100% sikker på dette. Noen som vet mer så post det her.

 

 

Hvis det stemmer er det i beste fall klønete av shg og/eller Pqi å oppgi feil timings.

Har bestillt jeg også, men de går rett i retur på shg sin regning hvis det står 5-5-5-15 på pakken når den kommer.

Husk at 4-4-4-12 DDR2 900 er ved 2.0v!

Lenke til kommentar

Timingen tror jeg er 5-5-5-15,noe som virker mer sannsynlig,men ikke meg imot å få 2gig 4-4-4-12 DDR2 900 brikker til 2500;- :!:

Men er ikke 100% sikker på dette. Noen som vet mer så post det her.

 

 

Hvis det stemmer er det i beste fall klønete av shg og/eller Pqi å oppgi feil timings.

Har bestillt jeg også, men de går rett i retur på shg sin regning hvis det står 5-5-5-15 på pakken når den kommer.

Husk at 4-4-4-12 DDR2 900 er ved 2.0v!

7156015[/snapback]

 

Ja,tror de har bomma litt med timingsene sine her,men har hatt PQI DDr( TCCD) så selv om dette er feil beholder nok jeg dem,jeg bestillte de jo tross allt under sterk tvil om dette var riktig. Har gode erfaringer med dem,klarte DDR 600 med et par PQI PC 3200 Turbobrikker for et par år siden.

Lenke til kommentar
Er ihvertfall ikke shg som har bommet på timingsene.

Link til produktsiden

Hvis man ser igjennom de forskjellige hastighetene av ddr2 turbo memory pqi selger så ser det ut som om det jevnt over er lave timings.

7160936[/snapback]

 

 

NICE :D ...... Bare å ha litt tolmodighet så kommer de nok snart,skal teste de på et DFI Infinity ULTRAII M2 og ASUS NF M2 (Muligens det beste overklokkemicroatx kortet til nå) Begge AM2. Nå må jeg si jeg gleder meg :)

Lenke til kommentar

Grunnen til feilen tror jeg skyldes at det linkes til feil produkt. Under "produsentens hjemmeside" så kommer man til et 2X256 sett riktignok 4-4-4-12 på 900 PQI27200-512DB

Produktet som selges derimot er PQI26400-2GDB

Man kan jo begynne å lure på hva de egentlig selger, men jeg gjetter på PQI26400-2GDB @ 5-5-5-12

 

Edit: leif on tour '06

 

Edit: PQI lager jo ikke 900 brikker overhodet, sjekk link her

Skjønner ingenting, men skulle det vise seg at shg selger det de sier de selger så kommer jeg til å kjøpe

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Bare å vente gutter..

 

DDR prisene kommer til å droppe helt mot november, og det ganske mye.

 

Det er mange grunner til at ram-prisene har gått opp i de siste mnd. Alle fabrikantene har drevet med å legge om til mindre produksjonteknikk (nm), Skolestart skyver også opp prisene etter sommeren, frykten for vista har også boostet salget. Men nå kommer ting til å forandre seg!

 

Vi vil se ganske ok dropp i pris like før jul, men på nyåret får man lett 4GB rask ram for under 3000kr.

 

At flere webshops har kjørt "ukens" tilbud med ram er også en god indikator på at de forventer prisdropp ;) Sett det mange ganger før..

 

Mitt tips: Vent ca. 4mnd og få dobbelt så mye for samme pengene du har nå

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Jeg skal gå for AM2 eller Conroe mot jul, men får jeg rask 2*2GB PC2 6400 minne til under 3000,- rett over nyåret så venter jeg gladlig. Først og fremst fordi det gir meg mulighet for 4*2GB i en ny maskin og som de fleste vet får man enorm boost i 64bit Windows når man først har 8GB ram totalt i maskinen. Da kan jeg slenge med et godt DX10 kort samtidig.

 

Skal ha Shuttle format PC'er, billig til dattern og mer avansert til meg selv.

 

Ellers lurte jeg litt på de øverste her.

https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k

 

Når det gjelder det overaskende bra PQI minnet til 2570,- så linker SHG til 512MB brikker. Merkelig? Selger de 4*512MB?

http://www.pqimemory.com/spec1.asp?link=/d...27200-512DB.htm

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Er ihvertfall ikke shg som har bommet på timingsene.

Link til produktsiden

Hvis man ser igjennom de forskjellige hastighetene av ddr2 turbo memory pqi selger så ser det ut som om det jevnt over er lave timings.

7160936[/snapback]

 

 

 

Ja dette er riktig link,takk Lore :)

Jeg har sendt mail til PQI teknisk og spurt om hvilke chip det er på disse brikkene,men hvis det blir som forrige gang jeg spurte om hvilket chip så blir det nok bare et svar i denne duren "Vi på PQI bruker bare de beste kvalitetschip fra annerkjente produsenter (ingen nevnt) og vi handtester alle chipserier" ......bla,bla....

Det var på deres DDR Turbo 1024DBL for et par år siden,tror det var TCCD chip ettersom de likte litt slappe timings og lite volt når jeg overklokka de,fine var de bencha de på DDR610 ved 2,9 volt.

Men skal vrenge av heatsprederne på de med de samme jeg får dem for å sjekke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...