Gå til innhold

Å fjerne underhudsfett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis man spiser laks, poteter, hvit saus og gulrøtter... er det bra eller dårlig? Blir det alt for feit mat?

7151674[/snapback]

0 problem. Er mengden av mat som alltid utgjør selve "faren", ikke matvarene i seg selv; riktignok er det hva du spiser som utgjør hvor mye av det du bør spise om du ønsker en lett nedgang i vekt.

Laks er en nydelig kilde for fettsyrer, litt hvit saus kan du godt unne deg, gulrøtter er sundt og karbohydrater fra poteter har aldri skadet noen (:

Lenke til kommentar
G-K øken blir jo bare 12 minutter, men du skal ha med en oppvarmingsdel og en nedtrappingsdel. Hvis du legger til 8-10 minutter til oppvarming og det samme til nedtrapping så har du en kort og grei treningsøkt.

7145767[/snapback]

Men G-K økten skal jo bare være på 4 minutter, også skal du ha 4 min til oppvarming og 4 min til nedvarming.

7150826[/snapback]

Jepp, det er kun de fire midterste minuttene av de tolv minuttene som virkelig er intense. 20 sek intens og 10 sek hvile, 8 slike blir tilsammen akkurat 4 minutter, men det er tungt nok som det er, selv om det er bare 4 minutter :D

7151142[/snapback]

Stemmer det. Bare jeg som har blingset litt :blush:

Lenke til kommentar

GK fungerer på et prinsipp der du trener uten å ha tilført noe næring, og så tidlig på morgenen at kroppen ikke "klarer" å hente energi fra musklene, og derfor heller forbrenner mye fett og lite muskler.

Grunnen til at GK kjører på så kort tid, er fordi kroppen ikke skal få tid til å frigjøre energien som ligger i muskelfibrene.

Jeg vil anta (uten å si det med 100% sikkerhet) at langkjøring vil forbrenne litt mer fett en GK. Men på en annen side får du også kondisjon/utholdenhet med i GK "pakken".

Lenke til kommentar
Er mengden av mat som alltid utgjør selve "faren", ikke matvarene i seg selv;

7154424[/snapback]

Jeg vil si nøyaktig det motsatte. Det er hva du spiser som er det viktigste. Det betyr ikke at du skal ete deg stappmett til hvert måltid, men det er visse matvarer som fører til mer forbrenning og mindre fettdannelse enn andre. Jeg råder deg til å sette deg litt inn i glykemisk indeks, les f.eks. Fedon og Atkins. Du trenger dog ikke følge disse (i hvert fall sistnevnte) altfor slavisk, det viktigste er at du trener.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...