kkrogedal Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Har solgt synth og annet eksternt stash og skal til med laptop, softsynther og eksternt lydkort og harddisk. Ikke XP Media Center og skal ikke brukes til gaming, men vil kunne redigere noe video. Pris rundt 12-13000. Har sett meg ut Fujitsu-Siemens Amilo Pi1556 som kommer med Core2Duo T7200 31.10 på MPX eller Cinet 945PM med T7200. Ut fra specs vil Cinetmaskinen passe mitt bruk best, men kjenner lite til disse maskinene. Viktig at de er pålitelige - ved hakk i processorbruk eller harddiskkjøring vil et opptak bli spolert. Jeg er klar over at Mac er dønn stabilt og pålitelig, men 13" er for liten skjerm og MacBook Pro er for dyrt. Er det noen som kan gi feedback på stabiliteten til Cinet og Amilo? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Etter en av de siste artiklene på Hardware, og etter min erfaring, vil jeg vel trygt anbefale IBM Thinkpad når det gjelder stabiliteten.. De vil du få også i den prisklassen du ønsker. EDIT: IBM / Lenovo, whatever Endret 21. oktober 2006 av Slettet+8745264 Lenke til kommentar
pcpcpc Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Helt riktig, du bør velge en thinkpad Lenke til kommentar
kkrogedal Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Har også forstått at IBM er stabile. Spørsmålet er bare om jeg finner med noe i nærheten av det jeg trenger til å bruke f.eks. Kontakt, softsampler. Må ha 1 GB, bør ha 2. Ser en Lenovo 3000 N100 hos Datakjeden. Er den like stabil som Thinkpad'ene? Kjartan Lenke til kommentar
defensor Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Sånn du beskiver at du skal bruke maskine tror jeg du burde også tenke på å få deg et godt lydkort. Emu har noen gode kort med innebygde effekter,hvis du ikke har råd til powercore ; ) .. Eller tror jeg ikke det har kjempe mye å si hva slags produsent som har laget laptopen. Softsynter går på cpu'en og audio streaming går mye på harddisk. Så best mulig prosessor og hverfall en 7200 rpm harddisk er å anbefalle. Lenke til kommentar
pcpcpc Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Har også forstått at IBM er stabile. Spørsmålet er bare om jeg finner med noe i nærheten av det jeg trenger til å bruke f.eks. Kontakt, softsampler. Må ha 1 GB, bør ha 2. Ser en Lenovo 3000 N100 hos Datakjeden. Er den like stabil som Thinkpad'ene? Kjartan 7132966[/snapback] Hei! Ja, de er ganske stabile de også siden det er de samme som lager dem, men hvis du vil ha en maskin som tåler en liten støyt så ville jeg valgt en thinkpad. De tåler til og med at du søler litt kaffe eller vann på! :!: Men du har frihet til å velge selv, så jeg skal ikke blande meg inn i akkurat hva du skal kjøpe. Lykke til med valget! :!: Mvh pcpcpc Endret 23. oktober 2006 av pcpcpc Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Huff dobbel så mange smileys som hele setninger... "Gratulere" tror dette er rekord her inne... Endret 23. oktober 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
pcpcpc Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Huff dobbel så mange smileys som hele setninger... "Gratulere" tror dette er rekord her inne... 7136061[/snapback] Hva da?? Det må vel være lov til å skrive uttrykk med smilyes?? Lenke til kommentar
remmm Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Går an å begrense seg da, trenger ikke overdrive Lenke til kommentar
kkrogedal Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 Kommer mest sannsynlig til å gå for et eksternt firewire lydkort, ekstern harddisk 200 GB/7200. Fikk høre at bl.a. Dell sine mindre laptoper (inkl Inspiron 6400) ikke lar musikkprogram nyte godt av kreftene. I tillegg har de et problem med IRQ og firewire lydkort. Så dersom den gjengse oppfatninga er at Cinet generelt sett ikke er problemmaskiner, spørs det om det ikke blir toppmodellen med Cor2Duo T7200 2 GHz med 2 GB RAM og Go7400 skjermkort med 256 MB minne. Takk for kommentarer. Kjartan Lenke til kommentar
Zantrix Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Har også forstått at IBM er stabile. Spørsmålet er bare om jeg finner med noe i nærheten av det jeg trenger til å bruke f.eks. Kontakt, softsampler. Må ha 1 GB, bør ha 2. Ser en Lenovo 3000 N100 hos Datakjeden. Er den like stabil som Thinkpad'ene? Kjartan 7132966[/snapback] Hei! Ja, de er ganske stabile de også siden det er de samme som lager dem, men hvis du vil ha en maskin som tåler en liten støyt så ville jeg valgt en thinkpad. De tåler til og med at du søler litt kaffe eller vann på! :!: Men du har frihet til å velge selv, så jeg skal ikke blande meg inn i akkurat hva du skal kjøpe. Lykke til med valget! :!: Mvh pcpcpc 7136021[/snapback] At de tåler litt vann og søling av kaffe gjør de nok Jeg hadde en acer for en stund siden, de tåler faktisk endel greide og rote et stooort glass melk over pc-en og ingenting skjedde, den måtte bare tørke opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå