BarteBaluba Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Hei Har et nVidia GeForce 6800xt og en 350 watts strømforsyning, etter at jeg satte i mitt nye skjermkort, fant jeg ganske raskt ut at strømforsyningen min er for liten, jeg har ikke akkurat nå råd til noen ny strømforsyning, så jeg ser ingen annen mulighet enn å klokke ned skjermkortet mitt, hvordan gjør jeg det? operativsystemet mitt er linux. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 hei, har du sjekket med en psu kalkulator om du har for lite strøm? http://extreme.outervision.com/psucalculator.jsp sjekk denne linken og se om det holder. hvis det er for lite så står det en del om klokking inne på skjermkort->overklokking om klokking av kort. du trenger bare å laste ned et klokkeprogram og klokke ned kjortet istedenfor opp. beklager skriveleif, men jeg er full for øgonblikket... Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Fikk 217 watt, men det kan ikke stemme, alt peker til at jeg har for liten strømforsyning... EDIT: kan ikke bruke program for å klokke ned skjermkortet, pcen låser seg ved oppstart av operativsystemet... Endret 21. oktober 2006 av roberth1990 Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 har du satt i den kabelen som går fra psu til kortet? hvis det er noen der da men hva er gæernt? Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Har gjort det... Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Har gjort det... 7121337[/snapback] Du kan bare dra ut denne strømkabelen, så klokker skjermkortet seg automatisk ned til en klokk som gjør at den får nokk strøm gjennom PCI-E-porten. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Ok, prøvde å trekke ut kabelen fra skjermkortet, da jeg startet maskinen, kom det et utrolig høyt kontinuerlig pip fra pcen, hva forårsaket det? Endret 21. oktober 2006 av roberth1990 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå