ze5400 Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Kom på ideen her en dag å prøve på å lage et onlinespill som eier NordicMafia og lignende opplegg lett, så da satte jeg meg ned å idemyldre. Dette ville da bli ganske omfattende ser jeg nå! Her er da en skisse over ideene jeg har sålangt: (btw; strek betyr at man går den retninga, <--> streker betyr har forbindelse eller kan dra nytte av hverandre) Hvis noen har spørsmål eller vil være med, så skriv deg på under BTW; Kjernen er planlagt i VB.NET, men såklart kan C# også brukes EDIT: Streken mellom "Bank" og "Leiemorder" har jo forsvunnet... Endret 21. oktober 2006 av ze5400 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 hømmmm... bare vi som sitter hjemme denne lørdagskvelden? høres interresant ut, MZG meg hvis det blir noe av. Jeg har tonnevis med erfaring både i VB.NET og C#, men jeg forertekker C#, men det spiller iogforseg liten rolle, siden det lett kan blandes. Hvordan skal grafikken fungere? tenker du 3D? 2D? bare UI? offtpoic: ARGH!! KATTER OG TASTATUR Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Har du spillt NordicMafia? Tanken min var å ha et lignende system, tror det ville blitt å ta litt mange meter vann over hodet å skulle ha grafikk (2D eller 3D). Off topic: Men i alle, bruker katta di pcen? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Holder allerede på http://www.riseofcities.com Fortsatt ganske beta. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 hørtes ut som en veldig bra ide så jeg trur jeg skal følge med i denna tråden Lenke til kommentar
hpfarstad Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Er allerede i gang med et tekstbasert onlinespill jeg også. Dvs, det er på planlegging/diagram -stadiet slik som dette. Kan ikke røpe så mye på detaljnivå, men kan si at det blir et managerspill som ikke dreier seg om fotball(slik som managerspill ofte gjør), men musikk! Kommer vel til å opprette en worklog når tiden er inne for det... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Det høres jo veldig spennende ut, egentlig. Selv jeg synes at spill i sjangeren "Nordic Mafia" er ganske døve, så er det bare å innse at her kan det bli mye å lære... Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 kommet noe lenger på spillet? Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Nei, har ikke hatt mer tid til å tenke på det i det siste. Har to prosjekter jeg er fullbesatt med i tiden forover. Ett i php og ett i Vb.net, så har ikke hatt ork på å ha enda et parralelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå