Fosse Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Hva skal jeg bruke på POP3 og SMTP når jeg har epostkonto fra telenor men sitter på en hybel der de har tele2 bredbånd? Bruker Outlook Endret 21. oktober 2006 av Fosse Lenke til kommentar
moav Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Har ikke noe å si hvilken ISP du bruker.. POP3: pop.online.no SMTP: smtp.online.no Endret 21. oktober 2006 av moav Lenke til kommentar
spetter Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 mener å huske at du kan bruke pop3 server til telenor for å hente epost. Men, at du må bruke smtp tilhørende tele2 får å sende epost. Siden du sitter på et annet nett enn telenor Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Jepp, du må ha smtp.c2i.no når du skal sende mail! .net eller . no husker jeg ikke... Står på tele2-siden på kundeservice Lenke til kommentar
Mawrick Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Du må bruke smtp serveren til Tele2 for å sende mail, om jeg ikke tar helt feil vil den være: mail.c2i.net Du må bruke telenor sin pop server for å hente mailen. ------------------------- Du kan strengt tatt bruke andre smtp servere, men det forutsetter at de er "åpne", så vidt jeg vet godtar telenor sin kunder som henger på telenor sitt nett da de ikke bruker brukernavn/passord for verifisering... Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Du må bruke smtp serveren til Tele2 for å sende mail, om jeg ikke tar helt feil vil den være: mail.c2i.net Du må bruke telenor sin pop server for å hente mailen. ------------------------- Du kan strengt tatt bruke andre smtp servere, men det forutsetter at de er "åpne", så vidt jeg vet godtar telenor sin kunder som henger på telenor sitt nett da de ikke bruker brukernavn/passord for verifisering... 7121179[/snapback] mail var d ja... ikke smtp Lenke til kommentar
Fosse Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Takker for svar Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Når du sitter på en Tele2-forbindelse, så må du bruke mail.c2i.net som SMTP. POP3 skal være pop.online.no Enkelt og greit: POP3 skal alltid være den samme (pop.online.no i ditt tilfelle), og SMTP må være den som tilhører ISP-en du bruker. EDIT: Litt sent ute Endret 21. oktober 2006 av Nichlas Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 når spørsmålet først er oppe ... gjelder det andre isp`er også ? Jeg har nemlig bluecom , men jeg får låne et trådløst nett på hytta , og der får jeg mottatt men ikke sendt mail . Dette er et telenornett . Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Hvis du bruker Telenors nett, så må du bruke smtp.online.no for å sende mail. Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 takker , da har du løst et irriterende spørmål for meg ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå