dot_ Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Er det noen som kjenner en anslått levetid på fiber (da som den bredbåndskabelen vi kjenner pr. dags dato), er det i hele tatt mulig å ta en fornuftig vurdering? Jeg prøvde Google uten hell. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 levetid som teknologi eller levetid i kvalitet før den må skiftes? Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 En fibertråd er jo glass som det kun går lys igjennom... Så levetiden vil være lang vil jeg tro. Tilnærmet 0% slitasje! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Fiber er jo i stor grad oppgraderbart bare ved å skifte ut utstyret på endene, uten at kabelen må byttes,så jeg tror fiber som overføringsmedium vil vare en god stund. AtW Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 For å gi en liten pekepinn. Den fiberkabelen man la opp i 1990 for å kjøre 10mbit over er den samme du nå kjører 10gbit over. Eneste forskjellen er som folk her har sagt er endeutstyret. Det eneste er at man har forskjellige typer fiber (type singlemodus(?) og multimodus(?)) som bruker litt forskjellig tverrsnitt på selve fiberkabelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå