Degeim Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg er sikker på at de fleste av dere vet hva jeg mener, men for å forklare: 1: Jeg sender data til en side gjennom en form, og mottar den vha $_POST-arrayet 2: Jeg oppdaterer siden, og får da opp "Siden inneholder POSTDATA [...] data blir sendt igjen [...]" i FireFox, og "Siden kan ikke opdateres uten å sende data på nytt [...]" i IE. Så det jeg lurer på er om det er mulig å fjerne/tømme $_POST slik at man kan oppdatere siden? PS: Jeg får ikke unset($_POST) til å utgjøre noen forskjell. Takk, Degeim Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) harru prøvd dette? PHP <?php foreach($_POST as $p_f => $p_v){ unset($_POST[$p_f]); } ?> EDIT etter Ernie sitt innlegg under : sorry så ikkje alt EDIT 2: 2 PHP-tags i ett innleggfunker ikkje.. faen det som egentlig stod var: header("Location: index.html"); //eller echo '<meta http-equiv="refresh" content="2; index.html">'; // gir 2sek ventetid før redirect Endret 21. oktober 2006 av Slettet+142 Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Problemet er nok litt mer komplekst enn som så. "Problemet" ligger ikke på serveren, men hos klient. Når man oppdaterer en side hvor det er en form med POST-data blir de sendt på nytt. Med andre ord hjelper ikke unset på server. Det man derimot kan prøve er redirect. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Hm, vel... Hvis Ernie sin kommentar stemmer - noe jeg tror den gjør - hjelper vel ikke det du sier mariyo, og forresten så ser de to mistenkelig like ut :!: Jeg får prøve redirect. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) EDIT 2 (mitt forrige innlegg): 2 PHP-tags i ett innleggfunker ikkje.. faen (rapporotert feilen) det som egentlig stod var: header("Location: index.html"); //eller echo '<meta http-equiv="refresh" content="2; index.html">'; // gir 2sek ventetid før redirect ville bare gi "beskjed" om endringen Endret 21. oktober 2006 av Slettet+142 Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Jepp, takk skal dere ha begge to. Redirect virket fint. Da fikk vi rensket bort en feil herifra også Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 redirect er jo en litt slem løsning, og hvis personen er ute etter å lage problem vil du ikke ha mulighet til å prevente dette med refresh siden brukeren kan force-refreshe selv raskere. det du kan gjøre er jo å opprette en $_SESSION variabel som sjekker om brukeren har sendt formen nylig, if(ikke) { utfør form; } else { nekt; } Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Det er allerede en antispam-funksjon der, så det er ikke noe problem Men takk for tilbakemelding! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå