Kaggen Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Hei Hvordan setter jeg opp et LAN nettverk? (Det er 3 pc-er som skal bruke nettverket. En med 98, en med XP Pro og en med XP Pro eller XP Media Center(han har ikke bestemt seg)). Vi har her hjemme en switch.. Trenger jeg en router?? Hva er forskjellen? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Du kobler: Utgang 1 - PC 1 Utgang 2 - PC 2 Utgang 3 - PC 3 Verre er det ikke Skal du ha nett på dem tar du kabelen fra modemet i uplink =/ Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 maskinene kan godt kobles i en switch , men da må du passe på at ikke maskinene har samme ip addresse . forskjellen på router og switch er forklart ca. 1000 ganger her inne på forumet , sjekk søkefunksjonen. maskinene bør også ha samme nettverks navn (standard er mshome, men her kan du skrive hva du vil så lenge det er det samme på alle maskinene. Maskinene bør ha forskjellig maskinnavn. Lykke til ! Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Men, finner ikke 98-maskinen på "mine nettverkssteder"... har ikke litt peiling på 98... Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 der kan ikke jeg hjelpe deg , men prøv å poste i /programware/windows delen av forumet , der er skulle vel noen kunne hjelpe deg , elles så kan du vente på hjelp her ! vil tro det har med oppsett av 98 maskinen å gjøre . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå