Tentroh Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Hva koster det å ta lappen for lettsykkel ? Og Hvor mye koster det for moped ? Er det vanskeligere å ta lappen for lettsykkel enn for moped ? Takk på forhand Har hørt at lett lappen kommer opp i 20-30k, men også at noen klarer den med 15k, det kommer vell helt an på hvor mange kjøretimer man trenger. er ikke helt sikker på moped. det er "mye" mer avansert opplæring og mer spørsmål og mindre feil du kan ha på teoriprøven, pluss det kommer en kjøreprøve i tillegg. kan ver jeg tar feil, men dette er det jeg har hørt. Lykke til Lenke til kommentar
ThomasWE Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Går lett mc lappen forter enn moped scooter? hvor mye fortere`? Lenke til kommentar
Taraldb Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Går lett mc lappen forter enn moped scooter? hvor mye fortere`? så fort som fartsgrensene (du) tillater deg å kjøre farten er begrenset men de fleste lett sykler skal klare 110 og vel så det! Lettsykkellappen i byområde kommer på ca 20 000 - 40 000 om du er flink til å øve selv ... moped får du for under 10 000 sikkert for rundt 5 000 - 7 500 (uten at jeg har peiling på M priser) Lenke til kommentar
settings Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 hvor mye koster lett-mc hvis man allrede har bil lappen? sånn cirka. er student og har ikke råd til bil, men frister med en moped eller lett-mc. har du bil-lappen har du moped lappen( bare se bak på førerkortet) eller er ikke det riktig? Lenke til kommentar
settings Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Går lett mc lappen forter enn moped scooter? hvor mye fortere`? så fort som fartsgrensene (du) tillater deg å kjøre farten er begrenset men de fleste lett sykler skal klare 110 og vel så det! Lettsykkellappen i byområde kommer på ca 20 000 - 40 000 om du er flink til å øve selv ... moped får du for under 10 000 sikkert for rundt 5 000 - 7 500 (uten at jeg har peiling på M priser) 4500 for mopedkurs 4000 for trafikalt grunnkurs 500(?) for teoriprøva 200 for selve førerkortet Lenke til kommentar
Adriann Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Jeg har lettsykkel og skal begynne å kjøre på kjøreskole til våren gleder meg til jeg kan begynne på virkelig . man har kjørt lettsykkel og så prøver mopedvirker det ganske pinglete vil jeg tro hvertfall slik jeg opplevde det da jeg kjørte "langtur" på 350cc og så satte meg på 125'en Ta lett sykkel mye råere 7121869[/snapback] Jeg kjører orginal lett-mc (15hk) å prøvde for noen dager siden en orginal moped.. Fy faen!! Følte ikke det var no vits i å gire opp uansett, den gikk jo ikke no fortere.. Bremsene er vanligvis mye bedre på lett-mc enn moped også Scooter ramme kan bare holde 80km/t ramma til lettmotorsykkel kan holde meir.. Lenke til kommentar
Adriann Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Går lett mc lappen forter enn moped scooter? hvor mye fortere`? Masse raskere å du kan kjøre 2 på... har kjøre scooter i ett halvt år å blitt tatt av politie 3 gonga me folk bakpå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå