gimme Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Hva koster det å ta lappen for lettsykkel ? Og Hvor mye koster det for moped ? Er det vanskeligere å ta lappen for lettsykkel enn for moped ? Takk på forhand Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Lett-mc: 10 000 - 20 000 (kommer ann på hvor flink du er) Moped: 5000 (?) Er en del vanskeligere å kjøre opp til lett-mc ja, men du får MYE bedre opplæring enn til moped! Mopedlappen får du liksom uansett, men på lett-mc blir du testa på all slags kjøring (bykjøring, motorvei, landevegskjøring osv) Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg har lettsykkel og skal begynne å kjøre på kjøreskole til våren gleder meg til jeg kan begynne på virkelig . man har kjørt lettsykkel og så prøver mopedvirker det ganske pinglete vil jeg tro hvertfall slik jeg opplevde det da jeg kjørte "langtur" på 350cc og så satte meg på 125'en Ta lett sykkel mye råere Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Jeg har lettsykkel og skal begynne å kjøre på kjøreskole til våren gleder meg til jeg kan begynne på virkelig . man har kjørt lettsykkel og så prøver mopedvirker det ganske pinglete vil jeg tro hvertfall slik jeg opplevde det da jeg kjørte "langtur" på 350cc og så satte meg på 125'en Ta lett sykkel mye råere 7121869[/snapback] Jeg kjører orginal lett-mc (15hk) å prøvde for noen dager siden en orginal moped.. Fy faen!! Følte ikke det var no vits i å gire opp uansett, den gikk jo ikke no fortere.. Bremsene er vanligvis mye bedre på lett-mc enn moped også Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Lappen koster ca 13.000, det kommer an på hvor flink du er som sagt! Mopedlappen betaler jeg 2500 for. (I gjennom skole) Personlig ville jeg hatt lett-mc, viss jeg hadde hatt råd til det. Men har ikke det store behovet for det heller her som jeg bor, blir mest bygdekjøring i 30 km/t alikevel og det er jo "bare" to år til billappen! Lykke til med oppkjøringen! William Lenke til kommentar
Sokra Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Da jeg tok lett mc lappen kostet det meg ca 25000,- En av grunnene er at jeg begynte sent og måtte gjøre en skikkelig innspurt på 2 måneder.. det endte med at jeg strøk på oppkjøring nr 1, men klarte nr2. Mitt råd er at hvis du skal ta lett mc lappen, så bør du ha litt tid på deg til å bli ferdig med alt, siden du bare taper masse penger på å starte sent som jeg gjorde.. +++ Kjøring med lett-mc vil kanskje spare deg noen kroner på bil lappen, pga erfaringen du får i trafikken. Det er kjempelurt og masse gøy for en 16 åring Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Da jeg tok lett mc lappen kostet det meg ca 25000,- En av grunnene er at jeg begynte sent og måtte gjøre en skikkelig innspurt på 2 måneder.. det endte med at jeg strøk på oppkjøring nr 1, men klarte nr2. Mitt råd er at hvis du skal ta lett mc lappen, så bør du ha litt tid på deg til å bli ferdig med alt, siden du bare taper masse penger på å starte sent som jeg gjorde.. +++ Kjøring med lett-mc vil kanskje spare deg noen kroner på bil lappen, pga erfaringen du får i trafikken. Det er kjempelurt og masse gøy for en 16 åring 7130221[/snapback] håper ikke jeg stryker Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Oppkjøringa var lett! Teorien er litt verre strøyk 2 ganger der! Lenke til kommentar
Dr.Me Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Tror jeg "bare" har brukt 9,000kr så langt på lappen Har prøven og oppkjøringen igjen da, men syns egentlig at jeg har kommet ganske godt ut av det Mye bedre med lett enn med ped! Lenke til kommentar
122356789 Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Si det sånn da: JEg blir 17 i september, er det noe vits å begynne på lett-sykkel lappen f.eks. sent i sommerferien/etter sommerferien. Har tatt trafikalt/mørkekøring. (: Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 På Wright koster lett mc kurs 12000, og etter noen kjøretimer fikk jeg beskjed om at jeg ikke kom til å trenger noen flere kjøretimer. DESVERRE brukte jeg lang tid før jeg tok teorien (tok den på første forsøk da..) så de fikk ikke meldt meg på oppkjøring. Nå har jeg fått oppkjøring i august... Så det blir en del dyrere for å ha noen kjøretimer innimellom for å holde alt ved like.. Mitt tips er å ta teoriprøva med en gang du har muligheten, helt seriøst, IKKE nøl med det! Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Når jeg prøvde å ta lappen på lett da jeg var 16, fikk jeg en grei ordning, da jeg fikk mopedlappen etter 6-7 doble kjøretimer, for å vedlikeholde kjøringa, vet ikke om de har den ordningen lenger though. Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Nå må du avlegge teoretisk prøve på trafikkstasjonen for å få mopedlappen så jeg tror ikke de lengre gjør det på den måten. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 hvor mye koster lett-mc hvis man allrede har bil lappen? sånn cirka. er student og har ikke råd til bil, men frister med en moped eller lett-mc. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) *trippelpost* :O Endret 3. juni 2010 av Sangesland Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) *trippelpost* :O Endret 3. juni 2010 av Sangesland Lenke til kommentar
pus736 Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Har man billappen så tar man jo ikj lettmc lappen, men lappen på tung mc Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Har man billappen så tar man jo ikj lettmc lappen, men lappen på tung mc Må man det? Det er et par tusen kroner dyrere, det skal man ikke glemme. Ved å ha billappen fårdu ikke automatisk noen fordeler når du skal ta A / A1 utover at du sannsynligvis vil spare mye penger på færre kjøretimer, med tanke på at du ikke har behov for å lære deg trafikkbildet på nytt. Har du billappen vil du fortsatt måtte ta alle de obligatoriske timene som innebærer veiledningstimer, sikkerhetskurs og teorikurs. Det du vil spare på, er at du mest sannsynlig ikke vil trenge like mange kjøretimer som du ellers ville ha gjort. Lenke til kommentar
hondaxr Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Jeg har lettsykkel og skal begynne å kjøre på kjøreskole til våren gleder meg til jeg kan begynne på virkelig . man har kjørt lettsykkel og så prøver mopedvirker det ganske pinglete vil jeg tro hvertfall slik jeg opplevde det da jeg kjørte "langtur" på 350cc og så satte meg på 125'en Ta lett sykkel mye råere tar man førerprøven igjennom kjøreskolen eller vegvesenet? og kan man ta førerprøven med en gang man fyller 16?? Lenke til kommentar
Vodka Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Jeg har lettsykkel og skal begynne å kjøre på kjøreskole til våren gleder meg til jeg kan begynne på virkelig . man har kjørt lettsykkel og så prøver mopedvirker det ganske pinglete vil jeg tro hvertfall slik jeg opplevde det da jeg kjørte "langtur" på 350cc og så satte meg på 125'en Ta lett sykkel mye råere tar man førerprøven igjennom kjøreskolen eller vegvesenet? og kan man ta førerprøven med en gang man fyller 16?? Du bruker som oftest kjøreskolen sin sykkel, men det er en random fra vegvesnet som er sensor. Ja, du kan ta førerprøva samme dag du er 16 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå